کد خبر: ۴۹۸۲۰
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۲/۲۶

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ایرانی‌ها در صنعت داروی ترکیه

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ایرانی‌ها در صنعت داروی ترکیه

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه از سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک دو کشور در صنعت دارو خبر داد و گفت: یک شرکت دارویی به دنبال تاسیس شهرک صنعتی دارو در ترکیه و صادرات به اروپا است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جلال ابراهیمی به ایسنا گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی‌ها به ویژه ترک‌ها در ایران در حال افزایش است. شرکت تولیدی داروئی بیوتکنولوژیک در صدد تاسیس یک مرکز تولید داروئی در ترکیه است که بتواند تولیدات را از طریق ترکیه صادر کند.

وی درباره برخی آمارها و شاخص‌های اقتصادی ترکیه در ماه‌های اخیر گفت: صادرات ترکیه در بهمن سال ۹۵ با افت ۱.۹ درصدی به ۱۲.۱ میلیارد دلار رسید، این در حالی است که کسری تراز تجارت خارجی های آن‌ها ۱۵ درصد افزایش یافته و به 3 میلیارد و ۶۹۳ میلیون دلار رسیده است.

ابراهیمی افزود: سهم صادرات ترکیه با کشورهای اروپائی نیز کاهش داشته یعنی در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۴۶.۳ درصد به ۴۵.۷ درصد کاهش یافته است. بانک مرکزی ترکیه نیز نرخ تورم در سال ۲۰۱۷ را هشت درصد تخمین زده و روزنامه حریت به نقل از رئیس کل بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده نوسان در نرخ تورم ادامه خواهد یافت. این روزنامه پیش بینی کرده نرخ تورم در ۲۰۱۹ در ترکیه به پنج درصد برسد اما پیش‌بینی از سوی مقامات اقتصادی حوزه آزادی ترکیه با توجه به اوضاع اقتصادی مقبول نیست.

بنابر این گزارش،یک شرکت بزرگ داروئی ایران به نام شرکت تولیدی داروئی بیوتکنولوژیک در صدد تاسیس یک مرکز تولید داروئی در ترکیه است که بتواند تولیدات را از طریق ترکیه صادر کند. این مرکز داروئی در شهرک صنعتی تکیرداغ ترکیه تاسیس خواهد شد و اهداف این شرکت باز کردن مسیر صادرات برای تولیدات به کشورهای اروپائی و حوزه دریای مدیترانه است. میزان سرمایه گذاری این شرکت در ایجاد این واحد تولیدی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ