کد خبر: ۴۹۸۳۱
۱۵:۷ - ۱۳۹۶/۲/۲۶

احتمال توقف اقدامات مقابله‌ای FATF بر علیه ایران

احتمال توقف اقدامات مقابله‌ای FATF بر علیه ایران

معاون وزیر اقتصاد از احتمال توقف دائمی اقدامات مقابله‌ای FATF بر علیه ایران در نشست ماه ژوئن آتی بر اساس درخواست ایران خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اقتصاد آنلاین،حسین قضاوی درباره اینکه در ماه آتی میلادی چه تصمیماتی در نشست FATF برای ایران اتخاذ خواهد شد، گفت:‌ در ماه ژوئن بحث مربوط به ایران در این زمینه مجددا در نشست FATF مطرح خواهد شد.

وی افزود: ایران توقع دارد تصمیمی که در ماه ژوئن گذشته اتخاذ شده و بر اساس آن اقدامات مقابله‌ای کشورها بر علیه ایران متوقف شده به صورت دائمی درآید و این درخواستی است که ایران دارد.  

این مقام مسئول با بیان اینکه در این چارچوب پیشرفت‌های خوبی در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در ایران اتفاق افتاده، تصریح کرد: گزارش قوانین، مقررات، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات اجرایی در ایران در این باره به کشورهای عضو FATF ارائه شده و به نظر می‌رسد با توجه به استدلال‌های قوی که مطرح کرده‌ایم، FATF قانع شود که به صورت دایمی اقدامات مقابله‌ای بر علیه ایران از بین برود. مگر اینکه بحث سیاسی و کارشکنی‌های برخی از کشورها مثل آمریکا مطرح شود.

قضاوی ادامه داد: این موضوع در دستور کار FATF قرار دارد و توقع ایران نیز همین است. البته اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد قابل پیش بینی نیست.امیدوارم که کارشکن‌های سیاسی مانع نشوند و مسیر فنی به درستی پیش رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ