کد خبر: ۴۹۸۷۴
۱۴:۴ - ۱۳۹۶/۲/۲۷

کاهش شاخص بورس آمریکا تحت تاثیر ترامپ/رکورد قیمت یورو در 6ماه گذشته

کاهش شاخص بورس آمریکا تحت تاثیر ترامپ/رکورد قیمت یورو در 6ماه گذشته

به دنبال نگرانی از سیاست های ترامپ،ارزش دلار آمریکا و نیز شاخص بورس این کشور در بازار معاملات امروز با روند نزولی آغاز بکار کرد در حالی که ارزش یورو به بیشترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی از ایجاد تنش سیاسی در آمریکا به دنبال درخواست دونالد ترامپ از جمیز کومی رئیس سابق اف بی آی مبنی بر خاتمه دادن تحقیقات از مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، شاخص بورس آمریکا و نیز ارزش دلار در بازار معاملات روز چهارشنبه با روند نزولی روبرو شدند.  

اقدام اخیر ترامپ مبنی بر خاتمه دادن به پرونده تحقیق از مشاور سابق، این سوال را بوجود می آورد که آیا اتهامی مورد توجه ترامپ است که این مسئله باعث زیر سوال بردن توانایی ها و منجر به از بین رفتن اعتماد وی می شود.  

در همین حال شاخص بورس آمریکا با روند نزولی آغاز بکار کرد، ضمن اینکه انتظار می رود شاخص بورس های اروپایی هم کاهش داشته باشند.

همچنین میانگین شاخص بورس منطقه آسیا-اقیانوسیه هم با 0.3 درصد روند نزولی روبرو شدند.

بنابر این گزارش، ارزش دلار آمریکا در برابر سایر سبدهای اصلی ارز جهان به ۹۷.۹۳ واحد کاهش یافت ضمن اینکه دلار در برابر ین ژاپن 0.7 درصد ارزش خود را از دست داد. یورو هم به دلیل رشد 0.5 درصدی تولید ناخالص داخلی اروپا در سه ماه نخست سال 2017 به روند افزایشی ادامه داد و با تجربه کردن ارزش ۱.۱۱۱۷ دلار به بیشترین رقم در ۶ ماه اخیر رسید. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ