کد خبر: ۴۹۹۱۱
۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۲/۳۰

ترامپ رئیس جدید FBI را تعیین کرد

ترامپ رئیس جدید FBI را تعیین کرد

ترامپ بعد از برکناری رئیس‌ سابق پلیس فدرال آمریکا (FBI )، مسئول جدید این نهاد امینی را تعیین کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نیویورک‌تایمز،دونالد ترامپ در فاصله باقی‌مانده تا مهلتی که خود برای معرفی رئیس جدید اف‌بی‌آی تعیین کرده بود، جوزف لیبرمن را برای تصدی این پست معرفی کرد.

لیبرمن از سناتورهای سابق دموکرات بوده که زمانی نیز نام وی به‌عنوان نامزد تصدی پست معاون رئیس‌جمهور آمریکا منتشر شده بود. هرچند ترامپ در مورد معرفی لیبرمن به جمع‌بندی رسیده اما با وجود این، کاخ سفید و کارکنان آن چندان از این انتخاب راضی نیستند و در حال رایزنی با ترامپ برای انتخاب فرد دیگری برای این سمت هستند.

شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس‌جمهور به ملاقات با نامزدهای تصدی پست مدیریت اف‌بی‌آی ادامه خواهد داد.ترامپ بعد از بازگشت به کاخ سفید، با چهار نفر یعنی اندرو مکابی،فرانک کیتینگ و ریچار مک ویلی نیز ملاقات خواهد کرد.

لیبرمن، سیاست‌مدار آمریکایی و نامزد حزب دموکرات برای معاونت ریاست‌جمهوری در انتخابات سال ۲۰۰۰ بود. ال گور و لیبرمن از لحاظ رأی مستقیم مردم در این انتخابات با اختلاف 500‌ هزار رأی پیروز شدند اما مجمع نمایندگان را به جورج بوش و دیک چینی با اختلاف ۲۷۱–۲۶۶ جمهوری‌خواه باختند.

دیوان‌عالی ایالات متحده آمریکا شکایت از پرونده را فیصله داد و عملا جورج بوش به ریاست‌جمهوری رسید. لیبرمن برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا 2004 نیز رقابت کرد که ناکام ماند.

وی همچنین در سال ۲۰۰۶ در کسب نامزدی حزب دموکرات برای انتخاب مجدد به سنا در انتخابات مقدماتی ناکام ماند اما در انتخابات سراسری به‌عنوان نامزد حزب سوم کنتیکت پیروز شد. نام لیبرمن در دوره‌های ۱۱۰ و 111 کنگره به‌عنوان یک دموکرات مستقل ثبت شده بود و عضو کاکس (فراکسیون) دموکرات بود.

اما پس از سخنرانی در مجمع ملی جمهوری‌خواه در سال ۲۰۰۸ که در آن از جان مک‌کین برای ریاست‌جمهوری حمایت کرد،دیگر در جلسات رهبری کاکس دموکرات شرکت نکرد. اما پس از ملاقاتی با دموکرات‌ها، لیبرمن اعلام کرد بار دیگر در نشست‌های دموکرات‌ها شرکت خواهد کرد. لیبرمن در انتخابات ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون برای ریاست‌جمهوری حمایت کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ