کد خبر: ۵۰۹۲۰
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۲/۳۰

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری در 7 رسانه آلمانی و اتریشی

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری در 7 رسانه آلمانی و اتریشی

7 رسانه آلمانی و اتریشی از حضور با شکوه و پرشور مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران با بازتاب های گسترده ای در رسانه های بین المللی از جمله رسانه های آلمانی زبان همراه بود که در ذیل به آن پرداخته شده است.

روزنامه آلمانی نویه اوزنا بروکر سایتونگ، از مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران و از تمدید چند نوبته زمان این انتخابات از طرف وزارت کشور به دلیل صف های طولانی در محل حوزه های اخذ رای خبر داد.

به گزارش بسیاری رسانه ها حتی در شهرستان ها نیز از مشارکت بالای مردمی خبر داده شده است.

روزنامه اتریشی وینر سایتونگ نیز ازصف های طولانی در برابر محل های اخذ رای از صبح زود روز گذشته و از رقابت سخت و فشرده بین  دو نامزد مهم انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد.

البته روحانی را نامزد ایده آلی برای ایرانیان ندانست چرا که وی به بسیاری از وعده های خود عمل نکرده است.

روزنامه تاگس شاو آلمان نیز از ازدحام جمعیت در حوزه های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ایران خبرداد و اعلام کرد: حوزه های اخذ رای تا دیر وقت شب گذشته باز ماند. برای اولین بار بعد از توافق هسته ای بین ایران و غرب ایرانیان در این انتخابات رئیس جمهور خود را انتخاب کردند.

همچنین رهبر انقلاب در اولین ساعات شروع رای گیری در این انتخابات شرکت کرد.

بنابر اعلام خبرگزاری اتریش،صف هایی که جلوی حوزه های رای گیری برای شرکت در انتخابات بسته شده بود بسیار طولانی تر از انتخابات ریاست جمهوری دور قبل در سال 2013 بود. حداقل سه بار زمان رای گیری در بیش از 63 حوزه رای گیری به دلیل استقبال بالای مردمی تمدید شد تا همه فرصت شرکت در این رای گیری را داشته باشند.شرکت شهروندان تهرانی در این انتخابات بسیار بالا بود.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ نیز از مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد و اعلام کرد: به دلیل استقبال بالای مردمی برای این انتخابات زمان اخذ رای گیری در حوزه های انتخاباتی حداقل حدود 5 ساعت تمدید شد. به گزارش وزارت کشور ایران بیش از 40 میلیون ایرانی در این انتخابات شرکت کردند و این مشارکت حدود 70 درصدی در این انتخابات را نشان می دهد.

بسیاری از شرکت کنندگان این انتخابات،تصمیمی سرنوشت ساز برای کشور خود ارزیابی کردند.

روزنامه پاسایر نویه پرسه آلمان نیز به مسئله انتخابات در ایران و مشارکت چشمگیر شهروندان ایرانی در این انتخابات اشاره کرد.تمدید زمان رای گیری نشان از میزان بسیار بالای مشارکت مردم هم در تهران و هم در شهرستان ها دارد.

هفته نامه اشپیگل هم در گزارشی شور و استقبال پر شور مردمی از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به تصویر کشیده و به تمدید زمان رای گیری به دلیل حضور بالای مردم در حوزه های اخذ رای از طرف وزارت کشور اشاره کرد.

مشارکت حدود 70 درصدی شهروندان ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در ایران نشان از این شور و استقبال دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ