کد خبر: ۵۰۹۳۹
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۲/۳۱

شعبه مهم بانک ملت در سئول مجددا
مدیرعامل بانک خبر داد:

شعبه مهم بانک ملت در سئول مجددا" آغاز بکار کرد

مدیرعامل بانک ملت از فعالیت مجدد شعبه بانک ملت سئول خبر داد و گفت: با مساعدت بانک مرکزی و موافقت وزارت اقتصاد کره‌جنوبی، این شعبه مجددا فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،هادی اخلاقی از آغاز فعالیت مجدد شعبه این بانک در سئول کره‌جنوبی خبر داد و به ایبنا گفت: این شعبه در گذشته نقش قابل ‌توجهی در تعاملات اقتصادی بین ایران و کره جنوبی ایفا کرده اما متاسفانه پس از اعمال تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران، فعالیت آن کاهش و پس از مدتی متوقف شد.

وی افزود: خوشبختانه پس از اجرای توافقات برجام، بانک ملت با برخورداری از مساعدت‏‌های بانک مرکزی و وزارت امور خارجه و با انجام مذاکرات مستمر، موفق به اخذ مجوز لازم برای فعالیت مجدد شعبه سئول شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شعبه بانک ملت در سئول، تنها شعبه فعال بانک‌های ایرانی در کره جنوبی است، تصریح کرد: با مجوز یادشده، شعبه سئول می‌تواند نسبت به افتتاح حساب به وون کره و انجام معاملات با ایران اقدام کند. بی‌تردید بازگشایی مجدد این شعبه، نقش ارزشمندی در توسعه روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین ایران و کره‌جنوبی ایفا خواهد کرد.

اخلاقی افزود: همچنین با شروع مجدد فعالیت این شعبه، بانک‌های ایران می‌توانند از خدمات کارگزاری آن بهره‏‌مند شوند. پیش از این وجوه ناشی از فروش نفت به‌واسطه ووری بانک و سایر بانک‌های کره جنوبی دریافت می‌شد که با از سرگیری فعالیت شعبه بانک ملت در کره جنوبی، قسمت قابل‌توجهی از وجوه مربوط به فروش نفت، توسط بانک ملت وصول خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ