کد خبر: ۵۰۹۷۸
۰:۰ - ۱۳۹۶/۳/۱

برنامه مالک ۳۱ درصدی برای عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام
از امروز تا ۶ ماه آینده انجام می شود:

برنامه مالک ۳۱ درصدی برای عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام

اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت ایران ترانسفو از امروز تا ۶ ماه آینده و با ۵۰ میلیون ورقه توسط مالک ۳۱ درصدی شرکت عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بکارگیری از اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت های بورسی از تیر 93 شروع شده که ، از امروز اوراق اختیار فروش تبعی شرکت ایران ترانسفو توسط شرکت صنعت و تجارت آداک ( مالک 31 درصدی شرکت) عرضه می شود.

براساس این گزارش، در این رویداد قرار است 50 میلیون ورقه با نماد "هتراس608" و سررسید آبان سال جاری و قیمت اعمال 6767 ریال و تاریخ اعمال 30 آبان 96 عرضه شود و هر فرد حقیقی و حقوقی، حداکثر می تواند 50 هزار و یک میلیون ورقه اختیار فروش تبعی را در کل دوره معاملاتی خریداری کند. همچنین حداقل حجم عرضه روزانه 25 میلیون ورقه تعیین شده و کارگزار عرضه کننده نیز تامین سرمایه نوین است.

ساعت معاملات اوراق فوق نیز 9 صبح الی 13 روزهای کاری بورس بوده و فقط عرضه کننده مجاز به فروش است.

این اوراق معاملات ثانویه نداشته و خریداران حق فروش مجدد این اوراق را ندارند. خریدار نمی­ تواند بیش از تعداد سهام پایه­ ای که در اختیار دارد و همچنین بیش از سقف مجاز خرید هر کد معاملاتی، اوراق تبعی را خریداری کند، لذا تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می ­تواند معادل دارایی سهامدار در سهم پایه و با رعایت سقف خرید مجاز در اطلاعیه باشد.

در صورتی­که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی خریداری شده توسط سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان هر روز و سقف خرید هر کد معاملاتی بیشتر شود، در اینصورت بطور سیستمی تعداد اوراق تبعی متناسب با تعداد سهام تحت مالکیت و سقف خرید هر کد معاملاتی تعدیل شده، اوراق مازاد فاقد ارزش بوده و عرضه­ کننده تعهدی در قبال استراداد ثمن اوراق مازاد و نیز اعمال آن بخش از اوراق در تاریخ اعمال نخواهد داشت.

اوراق اختیار فروش تبعی ( موسوم به بیمه سهام) اوراقی است که با هدف پوشش ریسک و درهنگام وضعیت منفی بازار و یا شرکت منتشر می شود و طی آن فروشنده متعهد می‌شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن "قیمت اعمال" می گویند در تاریخ معینی (تاریخ اعمال) از سهامدار خریداری کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ