کد خبر: ۵۰۹۹۲
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۳/۱

توافق کاهش تولید نفت با تمدید ۹ ماهه

توافق کاهش تولید نفت با تمدید ۹ ماهه

وزیر انرژی عربستان گفت: همه تولید کنندگان مشارکت کننده در توافق کاهش تولید نفت با تمدید ۹ ماهه توافق موافقند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ،خالد الفالح در کنفرانس خبری ریاض گفت: همه تولید کنندگان مشارکت کننده در توافق کاهش تولید با تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید موافقند.

وی افزود: تمدید توافق تا سه ماهه نخست سال 2018 به تولید کنندگان کمک خواهد کرد تا به هدف یعنی کاهش میزان ذخایر جهانی به متوسط 5 ساله دست یابند.اوپک و دیگر تولید کنندگان جهان نظیر روسیه توافق کرده بودند تا تولید را در نیمه نخست امسال کاهش دهند و تصمیم به تمدید کاهش تولید در نشستی با آنها در پایان ماه جاری در وین اتخاذ خواهد شد.

این مقام سعودی ادامه داد: ما معتقدیم ادامه همان سطح از کاهش، در کنار افزوده شدن احتمالا یک یا دو تولید کننده دیگر به توافق درصورت تمایل انها، برای برقراری توازن در بازار تا سه ماهه نخست سال 2018 کافی خواهد بود.

الفالح در شرایطی این سخنان را مطرح کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دومین روز سفر در عربستان را سپری می کرد.

وی گفت: ما از نفت شیل استقبال می کنیم،ما می خواهیم نفت شیل در یک سطح متعادل سالم در بازار باشد... منفعت ما در عرضه و تقاضای باثبات و متوازن در سطح جهانی است و برای رسیدن به این هدف نیاز به ثبات برای نفت شیل آمریکا داریم.

فالح افزود: برداشت من از سخنان همتای ایرانی ام این است که ایران از اینکه تولید را در سطح سقف تعیین شده به موجب توافق حفظ کند راضی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ