کد خبر: ۵۰۹۹۳
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۳/۱

دسته گل جدید ترامپ با دستور جدید و انتصاب خانوادگی

دسته گل جدید ترامپ با دستور جدید و انتصاب خانوادگی

ترامپ دستور جدید مبنی بر افزایش امنیت سایبری مردم آمریکا را صادر کرده که منجر به افزایش جاسوسی و نقض حریم شخصی شده است. وی همچنین داماد بی تخصص خود را فرماندهی تامین امنیت سایبری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از انگجت، پس از چند بار تاخیر و بدقولی،دولت ترامپ دستورالعملی به نام تقویت امنیت سایبری شبکه های فدرال و زیرساخت های حیاتی صادر کرده است.

وی فرماندهی تامین امنیت سایبری را بر عهده فردی به نام جارد کوشنر گذاشته که تخصص خاصی در این حوزه ندارد و صرفا وارث املاک و مستغلات خانوادگی و داماد ترامپ محسوب می شود.

ترامپ پیش از این وعده داده بود با بازنگری قوانین امنیت سایبری موجود آسیب های این حوزه را برطرف کند ولی با بررسی دستورالعمل جدید مشخص می شود آنچه که قرار است در عمل اتفاق بیفتد نظارت و کنترل گسترده فضای مجازی و نقض حریم شخصی افراد است.

بخش عمده ای از محتوای این دستورالعمل از دستورالعمل اوباما رییس جمهور قبلی آمریکا در تاریخ 12 فوریه سال 2013 و گزارش ملی ارتقای امنیت سایبری امریکا مربوط به دسامبر سال 2016 کپی شده که در تمامی آنها بر افزایش کنترل و نظارت های مربوط به فضای سایبر تاکید شده است.

در بخش پایانی این گزارش که امنیتی سایبری ملت نام دارد، از عبارات مبهمی با موضوع حفاظت از اینترنت و تقویت امنیت سیابری نیروهای کار استفاده شده و بر لزوم حفاظت از مردم آمریکا در برابر تهدیدات سایبری تاکید شده است. بخش هایی از این گزارش شائبه افزایش جاسوسی های سایبری از مردم به بهانه حفظ امنیت آنها را تشدید می کند.

بر طبق این گزارش،اف بی آی و دبیرخانه های وزارتخانه های دفاع و امنیت داخلی 45 روز فرصت  دارند تا اولویت های امنیت سایبری را مشخص کرده و در این زمینه به رییس جمهور گزارش دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ