کد خبر: ۵۱۰۱۰
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۳/۱

نظر عضو ناظر مجلس شورای عالی بورس درباره صندوق‌های کالایی بورس کالا

نظر عضو ناظر مجلس شورای عالی بورس درباره صندوق‌های کالایی بورس کالا

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به ضرورت ایجاد صندوق های سرمایه گذاری کالایی در بورس کالا گفت: بهتر است با سرعت بخشی در راه اندازی این صندوق ها از آن در تمام حوزهای کالایی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود بهمنی با تاکید بر اینکه با عرضه کالاهای قابل معامله در بورس کالا می‌توان شاهد قیمت های واقعی و شفافیت مالی بود به تسنیم گفت: برای ایجاد شفافیت در قیمت ها و حذف واسطه‌ها استفاده از ابزارهای مختلف مالی برای تقویت بورس امری ضروری است و یکی از این ابزارها ایجاد صندوق‌های کالایی است.

وی افزود: بعد از رونق این صندوق‌ها در بازار طلای بورس کالا، بهتر است بازار محصولات کشاورزی نیز از این مزیت برخوردار شوند چرا که از جمله مزایایی که صندوق‌های کالایی برای بخش کشاورزی ایجاد می‌کند این است که منابع در این بازار خرد هستند و این صندوق می‌تواند به تجمیع منابع بیانجامد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صندوق سرمایه‌گذاری کالایی می‌توان قیمت بهتر، منصفانه‌تر و کاراتری را کشف کرد و موضوع دلالان و واسطه‌ها که سال ها حذف آنها در بخش های مختلف کشاورزی و سایر کالا ها مطرح است را عملیاتی کرد.

بهمنی تصریح کرد: اگر بازار محصولات کشاورزی نیز به سمت صندوق‌های معاملاتی حرکت کند،باعث خواهد شد کشاورز محصول را دیگر به قیمت پایین به دلالان عرضه ‌نکند.کاهش هزینه‌ها یکی از مزیت هایی است که این صندوق‌ها می‌توانند ایجاد کنند و بهتر است از این فرصت طلایی در تمام حوزهای کالایی استفاده شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ