کد خبر: ۵۱۰۱۲
۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۳/۲

آخرین وضعیت کلی ذوب آهن از زبان مدیرعامل/ انتقاد از نبود مدیران متخصص

آخرین وضعیت کلی ذوب آهن از زبان مدیرعامل/ انتقاد از نبود مدیران متخصص

مدیرعامل ذوب آهن با ابراز امیدواری به صادرات 100 درصدی محصولات و انتقاد از نبود مدیران متخصص، گفت:این شرکت در نقطه متوقف شده و از نظر استهلاک تجهیزات و صنعت شرایط مطلوبی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد صادقی که دیروز در چهاردهمین همایش علمی مهندسی معدن سخنرانی می کرد، گفت: درحالی ۱۰۰ درصد تولیدات صادر می شود که با توجه به پیش بینی ظرفیت ۵۵ میلیون تنی برای فولاد در افق ۱۴۰۴، انتظار می رود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن برای صادرات اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه صادرات ذوب آهن با نرخ سودآور، باعث نجات این واحد صنعتی شده و امید است این روند تداوم یابد، افزود: در واحد های فولادسازی 2 مدیر با تخصص مهندسی متالورژی فعالیت می کنند. واقعیت این است که بسیاری از مشکلات ناشی از نبود افراد در جایگاه خود و بهره گیری نکردن از متخصصان مربوطه است .

این مقام مسوول گفت: دشواری و مشقت فعالیت در ذوب آهن به منظور تولید فولاد با زغالسنگ سبب شد رییس فقید مصلحت نظام این پرسش را مطرح سازد که آیا امکان تبدیل زغال به گاز در ذوب آهن وجود دارد؟ پاسخی که به وی داده شد مثبت بود اما برآورد 10 ساله برای آن شد تا احیای مستقیم راه بیفتد.

صادقی ادامه داد: اما تغییر مدیریت ها سبب اجرای طرح توازن در ذوب آهن شد که به نتیجه نرسید ،بدلیل آنکه نتوانست مواد اولیه مورد نیاز را تامین کند و با وجود سرمایه گذاری سنگین حاصلی نداشت.

وی افزود: امروز ذوب آهن در شرایط دشواری قرار گرفته و بدهی زیادی دارد اما مصمم هستیم دوباره این صنعت را به روز رسانی کنیم و باید این صنعت حرکت کند. زیرا توقف باعث نابودی آن می شود .انتظار می رود با کمک دانشجویان و اتصال مستحکم میان صنعت و دانشگاه این بخش با حرکتی لازم شتاب پیدا کند .ذوب آهن در نقطه متوقف شده و از نظر استهلاک تجهیزات و صنعت شرایط مطلوبی ندارد.

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: ایران براساس سند چشم انداز 1404 هدف ظرفیت 55 میلیون تنی را برای فولاد پیش بینی کرده که برای این مهم ارزیابی درستی صورت گرفته و تحقق آن نیز امکانپذیر است .انتظار می رود از مجموع رقم پیش بینی شده در افق چشم انداز به میزان 15 تا 20 میلیون تن برای صادرات اختصاص پیدا کند.

صادقی با بیان اینکه بدلیل سکون بازار مصرف داخلی، 100 درصد تولیدات این واحد صنعتی صادر می شود گفت : اکنون صف بارگیری تولیدات ذوب آهن در بندر به 6 کیلومتر میرسد و در دوره ای نیز 12 کیلومتر شد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ