کد خبر: ۵۱۰۴۰
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۳/۲

مهمترین برنامه شرکت های سیمانی برای جبران کاهش مصرف
نایب رئیس انجمن سیمان:

مهمترین برنامه شرکت های سیمانی برای جبران کاهش مصرف

نایب رئیس انجمن سیمان مهمترین برنامه شرکت های سیمانی برای جبران کاهش مصرف را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سیمان خبر، مرتضی لطفی گفت: با وجود گذشت دو ماه از سال جاری هنوز آثار محرکی در بازار مصرف سیمان مشاهده نشده و حتی معادل ۱.۸ درصد نسبت به دو ماه مشابه سال گذشته کاهش تحویل را شاهد بوده ایم که این امر نشان دهنده کاهش تقاضای داخلی است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید مناسب و بسیار بالا برای تولید سیمان در کشور به مدیریت و برنامه ریزی تولید در شرایط ویژه کنونی اشاره کرد و گفت: خانواده بزرگ صنعت سیمان از ابتدای امسال برای تطبیق شرایط رکود و جلوگیری از خسارت ها و زیان های ناشی از رکود جلسات متعددی را داشته و در حال مدیریت بازار هستیم تا واحدها کمترین میزان ضرر و زیان را متحمل شوند و خوشبختانه جهت مدیریت این موضوع سهمیه بندی هایی که از سال گذشته شروع شده بود ادامه پیدا کرده و کمیته های منطقه ای شکل گرفته اند که در کل کشور مشغول مدیریت وضعیت هستند.

این عضو هیات نمایندگان با اشاره به اینکه به دلیل رکود بازار داخل هم اکنون نگاه ویژه ای به صادرات به وجود آمده، اظهار داشت: در حوزه صادرات به صورت جدی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان وارد شده و با استفاده از ظرفیت های شرکت توسعه صادرات که متعلق به انجمن است به دنبال افزایش صادرات هستیم. در این زمینه در مبادی خروجی کشور اقدام به ایجاد ترمینال خواهیم کرد و مذاکرات گسترده ای با کشورهای حوزه مصرف نیز کلید زده ایم. همچنین با شرکت های دریایی و کشتیرانی هم در حال مذاکره هستیم که در صورت ایجاد بازار جدید شرایط برای صادرات و حمل و نقل فراهم باشد.

لطفی با اشاره به اینکه مذاکرات خوبی با چند کشور آفریقایی برای صادرات سیمان صورت گرفته و بازارهای جدیدی در حال شکل گرفتن است، گفت: برای سال جاری به خصوص شش ماهه اول سال نگاه ما بیشتر به بازارهای خارجی و صادرات است، از طرفی آثار برجام از نظر افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای دیگر کاملا مشهود است و ما با تقاضاهایی از سوی تعدادی از کشورهای آفریقایی مانند مصر، کنیا، غنا و… برای خرید سیمان رو به رو هستیم که به کشور مصر صادرات شروع شده است. علاوه بر این،معتقدیم تلاش های دولت و رشد اقتصادی که شاهد آن هستیم در نیمه دوم امسال آثار را در بازار داخل هم به نمایش خواهد گذاشت و به دنبال آن بازار مسکن به حرکت درخواهد آمد و این یعنی افزایش تقاضای سیمان.

وی به مذاکراتی که برای صادرات سیمان به کشور عراق صورت گرفته اشاره کرد و گفت: مذاکراتی با نمایندگانی از شرکت های عراقی و مقامات ارشد این کشور صورت گرفته که بتوانیم با راه اندازی یک شرکت مشترک در شهرهای مرزی دو کشور موضوع صادرات به این کشور را مدیریت کنیم و با این شرایط می توانیم به زودی شاهد حل مشکل صادرات سیمان به کشورعراق باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ