کد خبر: ۵۱۰۵۰
۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۳/۳

آمار تولید و فروش ایران خودرو/ نظر کارگزاری درباره تولید یک ماهه و نکته ای جالب

آمار تولید و فروش ایران خودرو/ نظر کارگزاری درباره تولید یک ماهه و نکته ای جالب

ایران خودرو آمار تولید و فروش دوماه اول سال را با فروش 2.2 هزار میلیار تومانی 72 هزار و 972 دستگاه اعلام و یک کارگزاری هم درباره عملکرد یک ماهه و نکته ای جالب اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی به پایان رسیدن دومین ماه سال جاری و الزام شرکت ها به ارایه گزارش عملکرد ماهانه ، ایران خودرو دیروز اقدام به انتشار این گزارش کرد.

طبق آمار اعلامی، "خودرو" طی دو ماه اول سال 84 هزار و 680 انواع دستگاه تولید و قادر به فروش 72 هزار و 972 دستگاه به ارزش 2.2 هزار میلیار تومان شده و در این میان مطابق معمول بیشترین تولیدات مربوط به گروه پژو با حدود 58 هزار دستگاه و سپس سمند با 11.5 هزار دستگاه همراه شده است.

در این رابطه ، کارگزاری آبان با تکیه بر آمار تولید و فروش یک ماهه اردیبهشت ، اعلام کرد ایران خودرو در اردیبهشت ماه از فروش 51 هزار دستگاه (10 درصد بیشتر از اردیبهشت 95) از انواع خودرو توانسته 1.57 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد. این مقدار و مبلغ نسبت به فرودین 96 به ترتیب 129 و 134 درصد افزایش را نشان می دهد.

در اردیبهشت ماه سال جاری مقدار فروش گروه پژو (که 63 درصد مبلغ فروش پیش بینی شده امسال را تشکیل می دهد) با افزایش 30 درصدی نسبت به اردیبهشت 95 به 37 هزار دستگاه رسیده است.

نکته جالب در این گزارش مقدار فروش سوزوکی (که تنها یک درصد مبلغ فروش پیش بینی شده امسال را تشکیل می دهد) است. درحالی که پیش بینی شده تا پایان امسال 2 هزار دستگاه سوزوکی به فروش برسد، در اردیبهشت ماه سال جاری (با افزایش 741 درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته) 471 دستگاه از این محصول فروخته شده تا در مجموع 2 ماه نخست سال مقدار فروش پیش بینی شده سوزوکی در بودجه 32 درصد محقق شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ