کد خبر: ۵۱۰۶۰
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۳/۲

پذیره‌نویسی اوراق اجاره ۳۵۰ میلیاردی سایپا با سود ۱۸ درصدی از فردا
مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان اعلام کرد:

پذیره‌نویسی اوراق اجاره ۳۵۰ میلیاردی سایپا با سود ۱۸ درصدی از فردا

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از آغاز پذیره‌نویسی اوراق اجاره ۳۵۰ میلیارد تومانی سایپا با سود ۱۸ درصدی خبر داد که از فردا در بورس انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی تیموری شندی با اعلام آغاز پذیره‌نویسی اوراق اجاره 350 میلیارد سایپا، گفت: این اوراق به منظور تأمین سرمایه در گردش سایپا و با هدف کاهش هزینه زنجیره تأمین گروه سایپا، از فردا 3 خرداد در بورس منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع این اوراق شامل 3.5 میلیون ورقه 100 هزار تومانی بوده و مشاور انتشار تأمین سرمایه لوتوس پارسیان است. در این میان  175 میلیارد تومان با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان عضو پیشرو با نماد «صایپا403» عرضه خواهد شد و 175 میلیارد دیگر نیز با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تأمین سرمایه بانک ملت با نماد «صایپا143» عرضه می‌شود.

این مقام مسئول درباره سایر ارکان اوراق اجاره سایپا گفت: این اوراق با ضمانت بانک ملت عرضه خواهد شد و کارگزاری بانک ملت عامل فروش اوراق است و بازارگردانی این اوراق از طریق کارگزاری‌های پارسیان و بانک ملت انجام خواهد شد.

تیموری ادامه داد: این اوراق با نرخ سود 18 درصد و مواعد پرداخت سود سه ماه یکبار در بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سررسید این اوراق 4 ساله خواهد بود، افزود: مدل عرضه و بازارگردانی این اوراق مبتنی بر حراج است و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، برای هر ورقه اوراق، قیمت 97 هزار تومان را برای خرید در دوره  پذیره نویسی پیشنهاد می­دهد و به این ترتیب بازدهی اوراق را برای سرمایه‌گذاران بالا برده و نرخ سرمایه‌گذاری را جذاب کند.

تیموری با اشاره به سابقه مثبت انتشار اوراق سایپا گفت: تأمین سرمایه لوتوس پارسیان برای این شرکت در سال 91 اوراق مشارکت و در سال 95 اوراق مرابحه منتشر کرده و اوراق اجاره فعلی سومین تجربه همکاری با این خودروساز بزرگ است که با توجه به موفقیت‌های قبلی در عرضه، تأمین مالی و تسویه اوراق، زمینه همکاری‌های بیشتر ایجاد شده است.

به گفته وی تامین مالی پروژه‌های چندین شرکت بزرگ نیز در دست بررسی و انجام است که به تدریج در بازار منتشر خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ