کد خبر: ۵۱۱۲۶
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۳/۵

اولین زمزمه های جدی برای ادغام بانک‌ها با نظر مثبت سیف

اولین زمزمه های جدی برای ادغام بانک‌ها با نظر مثبت سیف

اولین زمزمه های جدی از ادغام بانک‌ها حکایت از آن دارد که رئیس کل بانک مرکزی با این برنامه موافق بوده و اعلام کرده در مسیری که برای استانداردسازی صورت‌های مالی بانک ها در پیش است این موضوع وجود دارد و سهامداران نیز ممکن است از آن استقبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی‌الله سیف با تایید احتمال ادغام بانک‌ها به ایسنا گفت: این یکی از روش‌های نزدیک شدن صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی به استاندارادهای روز دنیاست.

وی افزود: تصمیم برای ادغام در درجه اول بر عهده سهامداران بانک‌ها قرار دارد ولی در مسیری که بانک مرکزی برای استاندارد سازی صورت‌های مالی بانک ها در پیش گرفته این موضوع وجود داشته و سهامداران نیز ممکن است از آن استقبال  کنند.

این مقام مسئول توضیح داد: هدف این است که بتوانیم نسبت های مالی در صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی را به نسبت‌های روز بانکداری دنیا نزدیک کنیم . در این حالت مهم‌ترین موضوع نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها است و برای تامین آن چند راه وجود دارد. اینکه سرمایه آورده را افزایش دهند یا سهام جدید در بورس عرضه کنند یا اینکه تصمیم بگیرند با یکدیگر ادغام شوند.

سیف گفت: وقتی بانک‌ها با یکدیگر ادغام می‌شوند، صرفه‌جویی قابل توجهی برای آنها به همراه خواهد داشت چراکه قیمت‌ تمام شده و  هزینه خدمات آنها کاهش می‌یابد. از سوی دیگر برخی از هزینه‌های دیگر از جلمه هزینه‌های مربوط به شعب کاهش می‌یابد چرا که وقتی دو بانک با یکدیگر ادغام می‌شوند دیگر دلیلی برای وجود دو شعبه از آن در یک خیابان وجود ندارد. در این حالت می‌توانند یکی از شعب را تعطیل و آن را در جای دیگری توسعه دهند.

وی به سپرده‌گذاران بانک‌ها و موسسات مجازی که ممکن است در آینده با یکدیگر ادغام شوند اطمینان داد به هیچ وجه از این تصمیم آنها متاثر نخواهند شد، حتی اگر دو بانک و شعبه‌های آنها با یکدیگر ادغام شود.

سیف افزود: سپرده گذاران، سرمایه گذاران بانک‌ها هستند و بانک مرکزی هرگز اجازه‌ نخواهد داد منافع سپرده‌گذاران دچار مشکل شود، از سوی دیگر بانک‌ها در فضای رقابتی به هیچ عنوان اقدامی نخواهند کرد که مشتریان را از دست بدهند، از این رو جای نگرانی برای آنها وجود ندارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ