کد خبر: ۵۱۱۳۰
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۳/۵

سهم 40 درصدی بورس کالا از گردش مالی کل بازار سرمایه
کارشناس ارشد اعلام کرد:

سهم 40 درصدی بورس کالا از گردش مالی کل بازار سرمایه

کارشناس ارشد گفت: بورس کالا حدود 40 درصد گردش مالی کل بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا عسگری مارانی در مجمع سالانه بورس کالا گفت: آرزوی آن زمان مسوولان، رونق معاملات کالاهای مختلف در بورس و فاصله گرفتن از روش های سنتی در روند دادوستدها بود اما به همت تلاش های صورت گرفته و حمایت های دولت، امروز انواع کالاها به همراه مشتقات در بورس کالا آن هم با روش های مختلف معامله می شود که عمدتا تمام کالاهایی که با 0.5 یا یک درصد تولید ناخالص ملی هستند در این بازار مالی دادوستد می شوند.

وی افزود: علاوه بر این شاهد طراحی و بکارگیری ابزارهای مالی پیشرفته همچون قراردادهای آتی و آپشن در بورس کالا هستیم که ثمرات زیادی را برای بازارهای کالایی و اقتصاد دارد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه داد: وقتی به عملکرد بورس کالا با توجه به عمر حدود 14 ساله در مقایسه با عمر بیش از 50 سال بورس در ایران نگاه می کنیم و اینکه بورس کالا هم اکنون حدود 40 درصد گردش مالی کل بازار سرمایه را به خود اختصاص داده، به حجم بالای اقدامات و تلاش های این نهاد پی می بریم. در اوایل دهه 80 خیلی ها ناموفق بودن معامله محصولات فلزی در بورس فلزات را مطرح می کردند اما در آن زمان با حمایت مسوولان ارشد اقتصادی، ذوب آهن به معاملات بورس ورود پیدا کرد و شاهد بورسی تاثیرگذار و مفید برای اقتصاد هستیم.

عسگری مارانی عنوان کرد: ادامه فعالیت های بورس کالا در حوزه صنعتی و معدنی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی، کشاورزی و توسعه بازارهای مالی همگی در راستای سلامت اقتصادی بوده و امید می رود تا با حمایت های جدی دولت دوازدهم از بورس کالا، شاهد ارتقاء شفافیت اقتصادی و جایگاه تولید محصولات ایرانی باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ