کد خبر: ۵۱۱۳۷
۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۳/۶

۶۰ درصد سهم بازار پرداخت در اختیار پوز ها/ ATM رو به نقصان

۶۰ درصد سهم بازار پرداخت در اختیار پوز ها/ ATM رو به نقصان

مدیرعامل شرکت داده‌ورزی فرادیس گفت:پرداخت پوز حدود ۶۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میرمسعود زنوزی به فرصت‌های صنعت خودپرداز در سال جاری اشاره کرد و به بانکداری الکترونیک گفت: بحث خودپرداز یکی از کانال‌های پرداخت است که در کنار پرداخت‌های موبایلی و پوز در بازار وجود دارد، اکنون پرداخت پوز حدود 60 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

وی افزود: اما اگر از نظر درصد کانالی نگاه کنیم ATM رو به نقصان است و همچنین از نظر میزان برداشت و تراکنش تفاوتی با سال گذشته نکرده و شاید مقدار کمی ‌افزایش پیدا کرده، اما به هر حال ATM به کار ادامه می‌دهد ولی نحوه کسب‌و‌کار با آن ممکن است در بانک‌ها متفاوت شود.

این مدیر در خصوص وضعیت تولید محصولات پرداخت در کشور عنوان کرد: بحث تولید را از سال گذشته دنبال کرده‌ایم و چندین سال است که در بحث مونتاژ و تولید ATM تا حدی که توانایی آن در ایران باشد، فعالیت‌هایی را به انجام رسانده‌ایم.

زنوزی گفت: اکنون 1500 دستگاه تولید داخل ATM را در حال سرویس‌دهی در بانک‌های معتبر داریم و همچنین در بخش محصولات ATM نظیر کیوسک، MNI CASH,NAN CASH و VTM را به بهره‌برداری رسانده‌ایم که خدمات VTM را در نمایشگاه بانکداری الکترونیک به‌صورت عملیاتی اجرا کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: شرکت ما در این عرصه وارد شده و به فعالیت می‌پردازد، اما مشتریان و بانک‌ها هنوز به‌صورت جدی استقبالی از محصولات داخلی ATM نمی‌کنند و قطعا راه‌هایی مانند محدود کردن واردات را باید به کار بگیریم.

مدیرعامل شرکت داده ورزی فرادیس البرز گفت: واقعیت این است که چون ظرفیت تولید کم است و محصول هم به میزان زیادتری مورد نیاز است نمی‌شود ما صرفا برای اینکه می‌توانیم تولید کنیم از ورود محصول جلوگیری کنیم، باید تمهیداتی را اندیشید که هم تولید داخل تقویت شود هم مشتری بتواند به نیازمندی برسد.

زنوزی افزود: از این رو نمایندگی شرکت وینکو را داریم که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ATM است و فکر می‌کنم اگر بحث تامین تجهیزات از طریق شرکت‌های خارجی باشد بهتر است که بر محصولاتی تکیه شود که کیفیت بالاتری دارند.

وی عنوان کرد: محصول شرکت به‌گونه‌ای است که هیچ دستگاهی کمتر از 10 سال از کسب‌و‌کار و بهره‌وری بیرون نرفته در شرایطی که اکثر محصولاتی که از خارج وارد می‌شود با قیمت ارزان، کمتر از 5 سال از رده خارج می‌شوند اما دستگاه‌های ما با قیمت مناسب‌ترو با طول عمر بالاتر عرضه می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ