کد خبر: ۵۱۱۵۲
۱۲:۷ - ۱۳۹۶/۳/۶

گاز پارس جنوبی به گرجستان می‌رسد

گاز پارس جنوبی به گرجستان می‌رسد

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: با تکیه بر افزایش تولید گاز از پارس‌ جنوبی یک پله در تجارت جهانی گاز بالاتر رفته‌ایم و برای اولین بار گاز را به گرجستان نیز صادر خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهزاد بابازاده به فارس گفت: افزایش تولید گاز از فازهای جدید پارس جنوبی موجب شد بتوانیم در تجارت جهانی گاز و مذاکرات با کشورهای همسایه دست بالا را  داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پارس جنوبی هم‌اکنون حدود 75 درصد از تولید گاز کشور را در اختیار دارد،تصریح کرد: برداشت از این مخزن مشترک و افزایش تولید از آن باید اولویت اصلی ما باشد تا بتوانیم عقب ماندگی را جبران کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز با تکیه بر افزایش تولید از پارس‌ جنوبی یک پله در تجارت جهانی گاز بالاتر رفته‌ایم، برای اولین بار گاز را به گرجستان نیز صادر خواهیم کرد و تصمیم داریم علاوه بر کشورهای همسایه با کشورهای دورتر نیز وارد مذاکره شویم.به طور میانگین روزانه تقریبا بیش از 60 میلیون متر مکعب گاز مازاد بر مصرف در کشور وجود دارد و این یک مزیت صادراتی برای ما است.

بابازاده عنوان کرد: مازاد گاز تولیدی در کشور می‌تواند هم موقعیت ما را در تجارت جهانی گاز بالا ببرد و هم موقعیت امنیتی بهتری بین ما و کشورهای همسایه ایجاد‌ و درآمد شایانی نیز برای کشور پدیدی خواهد آورد.

وی گفت: برای افزایش سهم از تجارت جهانی گاز، ایران باید هاب انرژی منطقه شود. علاوه بر این باید گاز را با سرمایه‌گذاری داخلی تبدیل به یک محصول و از خام فروشی جلوگیری کنیم، از سوی دیگر باید گاز را به همسایگان ایران صادر کنیم تا ضمن ایجاد امنیت برای ما درآمد نیز به همراه داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ