کد خبر: ۵۱۱۶۰
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۳/۶

مهمترین برنامه های دو پالایشگاه بورسی و فرابورسی و اعلام رویدادهایی مثبت
توسط مدیر عامل و معاون:

مهمترین برنامه های دو پالایشگاه بورسی و فرابورسی و اعلام رویدادهایی مثبت

مدیرعامل پالایشگاه لاوان و معاون پالایشگاه تبریز مهمترین برنامه های طرح و توسعه جاری وآینده این دو شرکت حاضر در بازار سهام را اعلام کردند و اخباری مثبتی دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مدیر عامل و معاون دو پالایشگاه لاوان و تبریز با اعلام آخرین وضعیت، مهمترین برنامه های طرح و توسعه این دو شرکت حاضر در بازار سهام را اعلام کردند.

اخباری خوش از "شاوان"

محمدعلی اخباری مدیرعامل "شاوان" با بیان اینکه با اجرای طرح های توسعه و بهبود کیفیت، گوگرد زدایی نفت گاز، کاهش نفت کوره، ساخت اسکله و تغییر خوراک و غیره در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته، اظهار داشت: واحد ایزومریزاسیون در حال راه اندازی است و تا چند روز آینده با تکمیل مراحل، تزریق خوراک به واحد انجام می شود. با راه اندازی این واحد، کل بنزین به استاندارد یورو 4 ارتقا خواهد یافت و به 2.8 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه منافع طرح های توسعه و بهبود کیفیت در آینده نصیب شرکت می شود، افزود: از اوایل فروردین ماه گازوییل یورو 4 با کمتر از پی.پی.ام 50 تحویل شرکت ملی پالایش و پخش و امور بین الملل وزارت نفت دادیم و با اجرای این دو طرح، یعنی واحدهای گوگرد زدایی گازوییل و ایزومریزاسیون نفتای سبک، کل فرآورده های تولیدی این پالایشگاه استاندارد یورو 4 را خواهد داشت.

این مقام مسئول درباره پروژه مهم کاهش نفت کوره هم گفت: کاهش نفت کوره براساس تغییر خوراک سال گذشته انجام شد و خوراک پالایشگاه از حدود 70 درصد نفت خام و 30 درصد میعانات گازی با تغییراتی در سیستم خنک کننده های بالاسری واحد تقطیر به حدود 47 درصد نفت خام و 53 درصد میعانات گازی رسید.

اخباری ادامه داد: با این تغییر، تولید فرآورده نفت کوره حدود 35 درصد نسبت به قبل از اجرای طرح کاهش یافت و این مساله باعث شد تولید فرآورده های با ارزش تر شامل نفتای سنگین و سبک ترش افزایش یابد.

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی و تولید با ظرفیت کامل ، درباره پروژه های آینده پالایشگاه لاوان هم توضیح داد: کارهای مقدماتی برای انجام مناقصه واحد جدید تقطیر در خلاء پالایشگاه با 100 میلیارد تومان برآورد مالی در دست اقدام است. با اجرای این پروژه فرآورده وی.بی (VB) و لوب کات را به فرآورده پالایشگاه اضافه کنیم که از محل آن نقدینگی مالی ایجاد خواهد شد.

به گفته اخباری، مطالعات مفهومی پروژه اسکله 80 هزار تنی با هزینه 150 میلیارد تومان نیز از سوی پیمانکار در حال انجام است که این پروژه با مجوز هیئت مدیره شرکت در قالب قرارداد ای.پی.سی.اف (EPCF) مقرر شده امسال آغاز شود.

وضعیت حال و آینده "شبریز" از زبان معاون عملیات

علیرضا آقابگلو معاون عملیات پالایشگاه تبریز نیز درباره پروژه های فعلی این پالایشگاه بورسی گفت: تا اسفند سال جاری واحد گوگردزدایی از گازوییل با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز و با هزینه 70 میلیون یورو به بهره برداری می رسد. تمام فرآورده گازوییل تولیدی که 40 درصد کل فرآورده های تولیدی را تشکیل می دهد، با استاندارد یورو 4 و 5 به بازار عرضه خواهد شد.

وی به تعهد این شرکت برای تولید و تامین بنزین یورو 4 کلانشهر تبریز اشاره کرد و افزود: براساس شرایط پالایشگاه، تعهدات صورت گرفته و با هماهنگی شرکت پالایش و پخش، تولید بنزین یورو 4 را که 20 درصد کل بنزین تولیدی این شرکت است، امسال به 2 برابر افزایش خواهیم داد. در ضمن پالایشگاه تبریز به عنوان اولین پالایشگاه ایران است که موفق شده مجوز برند را دریافت و طرح ها را اجرایی کند.

این مقام مسئول افزود: بر اساس راهبرد تنوع بخشی محصولات تولیدی و تکمیل زنجیره تولید، از اواخر نیمه اول سال جاری، واحد اختلاط روغن با ظرفیت 30 تا 40 هزار تن در سال را وارد مدار تولید خواهیم کرد. با راه اندازی این واحد، روغن های موتور دیزلی و بنزینی تک گریدی و چند گریدی و روغن های صنعتی با برند پالایشگاه تبریز به بازار عرضه خواهد شد.

آقابگلو هزینه اجرای طرح واحد اختلاط روغن را 15 میلیون دلار اعلام کرد و درباره پروژه بازیافت گازهای ارسالی به مشعل هم توضیح داد: پروژه بازیافت گازهای ارسالی به مشعل با هزینه 4.2 میلیون یورو به منظور بازیافت این گازها به میزان 2 هزار و 45 کیلوگرم در ساعت، کاهش میزان ضایعات، کاهش آلاینده های زیست محیطی و فراهم سازی شرایط استفاده از CDM در سال 95 به بهره برداری رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رضا | ساعت ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۳/۶
1
0
پاسخ
خردادماه شده هنوز نتونستن گزارشات 12ماهه رو اعلام کنند, چرا اینقد شفافیت پایینه؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ