کد خبر: ۵۱۱۷۹
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۳/۶

ضرب‌العجل مجلس به بانک مرکزی/ درخواست اعمال ماده 236

ضرب‌العجل مجلس به بانک مرکزی/ درخواست اعمال ماده 236

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:اگر بانک مرکزی تا پایان هفته برنامه مشخصی برای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و مالی ارایه نکند این کمیسیون درخواست اعمال ماده 236 را خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به پیگیری های کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص پرونده موسسه اعتباری کاسپین به خانه ملت گفت: این کمیسیون از ابتدای مشکل سپرده گذاران کاسپین با تشکیل جلسات مستمر با مسئولان مربوطه در تلاش برای رفع آن بوده است.

وی با بیان اینکه ورود مجلس به پرونده کاسپین از حیث انجام وظیفه نظارتی بوده، افزود: با توجه به اینکه اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی در خصوص تعیین تکلیف کاسپین از نظر نمایندگان کافی نبوده برگزاری نشستی دیگر برای بررسی برنامه ها در خصوص ساماندهی این موسسه و موسسات مشابه آن در هفته جاری برگزار خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورتی که تا پایان هفته جاری بانک مرکزی برنامه مشخص و زمان بندی شده در چارچوب ضوابط و قوانین برای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و مالی ارایه نکند کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست اعمال ماده 236 در این باره را خواهد داد.

پورابراهیمی افزود: با توجه به اینکه مجلس نمی تواند به صورت مستقیم به برخورد با موسسات مالی غیرمجاز بپردازد، اعمال ماده 236 آیین نامه را در دستور کار قرار داده تا با همکاری قوه قضاییه این مهم پیگیری شده و سپرده گذاران به حقوق برسند.اقدامات انجام شده در قبال بازار غیرمتشکل پولی پاسخگوی تعهدات بانک مرکزی در خصوص مواجه با این بازار نیست.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در گزارشی که تا پایان هفته جاری باید به کمیسیون اقتصادی مجلس تقدیم می کند باید به نحوه تسویه، حدود و رقم سپرده ها و همچنین چگونگی احقاق حقوق مردم در این موسسات اشاره کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه تاکنون اقدامات زیادی برای تعیین تکلیف بازار غیرمتشکل پولی صورت گرفته، گفت: کافی نبودن این اقدامات به ادامه دار بودن نارضایتی های سپرده گذاران منجر شده که در پی آن مجلس به این موضوعات ورود داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ