کد خبر: ۵۱۱۸۹
۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۳/۷

بزرگترین شرکت بورس وارد فهرست تأمین کنندگان وزارت نفت شد

بزرگترین شرکت بورس وارد فهرست تأمین کنندگان وزارت نفت شد

فولاد مبارکه که بزرگترین شرکت بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی است، در فهرست تأمین کنندگان وزارت نفت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامرضا طاهری مدیر برنامه ریزی و تحقیقات بازاریابی فولادمبارکه با اعلام حضور این شرکت در فهرست تامین کنندگان وزارت نفت، اظهار داشت: در پی دستیابی به توانمندی تولید انواع محصولات فولادی API گرید هایX۶۵ , X۶۰ و X۷۰ و پس از اینکه این محصولات برای تکمیل زنجیره تولید ورق موردنیاز پروژه های خطوط لوله انتقال نفت و گاز کشور مورد استفاده قرار گرفت، فولادمبارکه به طور رسمی در فهرست تأمین کنندگان (Vendor List ) وزارت نفت قرار گرفت.

وی ادامه داد: از این پس امکان تأمین نیازمندی های وزارت نفت به انواع محصولات فولادی توسط فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان داخلی فراهم شده است.

این مدیر در خصوص چگونگی دستیابی به این موفقیت توضیح داد:فولادمبارکه در چند سال اخیر هم راستا با استراتژی توسعه سبدکیفی محصولات و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، حضور مؤثرتر در صنعت نفت و گاز کشور را هدف گذاری کرد و با سرمایه گذاری های گسترده و همچنین با نصب تجهیزات جدید RH-TOP و سولفورزدایی به دانش فنی موردنیاز جهت توانمندی تولید انواع محصولات فولادی API گریدهای X۶۵ , X۶۰ و X۷۰ برای محیط های گاز شیرین و گوگرد پایین، مناسب برای محیط های گاز ترش دست یافت.

طاهری افزود: توسعه صنایع نفت و گاز از آن جهت برای فولاد مبارکه حائز اهمیت است که به عنوان یکی از پیشرانهای اقتصادی کشور باعث به وجود آمدن تقاضا در صنایع مختلفی از جمله صنایع فولادی میشود؛ البته محصولات فولادی موردنیاز این صنعت عمدتا در طبقه بندی فولادهای کیفی قرار میگیرند که تولید آن نیازمند دانش فنی و تجهیزات خاص است.

وی تصریح کرد: ایران با داشتن منابع غنی نفت و گاز، یکی از بهترین و پرجاذبه ترین کشورها برای سرمایه گذاری و توسعه این صنعت است که در عین کاهش رشد سرمایه گذاری در سالهای تحریم، ضرورت توجه به آن را دوچندان کرده است. از این رو در برنامه ششم توسعه، سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد دلاری برای این صنعت پیش بینی شده که انتظار میرود با فضای ایجاد شده پس از برجام، بخش زیادی از آن، از طریق جذب سرمایه گذاری و مشارکت خارجی عملیاتی شود.

مدیر برنامه ریزی و تحقیقات بازاریابی "فولاد"با بیان اینکه به موازات توسعه های فنی، اقدامات منسجم و هدفمندی نیز برای نفوذ در این بازار که پیش از این به طور کامل در اختیار تولیدکنندگان خارجی (عمدتا اروپایی) بود، صورت پذیرفت، افزود: طی جلسات مستمر با مجموعه های تخصصی و مدیریتی در سطوح مختلف وزارت نفت، قابلیت ها و توانمندی های جدید معرفی شد و در ادامه برای تکمیل زنجیره تولید ورق موردنیاز پروژه های خطوط لوله انتقال نفت و گاز، تضمین پاسخگویی، اعمال نظارت و کنترل فولاد مبارکه بر کل چرخه نامبرده، تفاهمنامه همکاری با شرکت فولاد اکسین منعقد شد تا ضمن بهره مندی از توانمندی های سایر تولیدکنندگان داخلی، یکپارچگی فرآیندی حاصل شود.

طاهری گفت: به منظور اطمینان مصرف کنندگان از کیفیت محصولات تولیدی،تجهیزات لازم برای آزمایشهای مختلف از جمله تستBaumann (سولفورپرینت) ایجاد شده تا در صورت درخواست مشتریان ارائه شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در سایه همت و تلاش تمامی همکاران و مجموع ههای مرتبط و همچنین با برنامه ریزی های مناسب عملیاتی و بلندمدت در زمینه چگونگی عرضه محصولات یاد شده و تداوم تعاملات مؤثر با لوله سازان کشور و با توجه بیشتر وزارت نفت به تأمین کنندگان داخل، شاهد استمرار رشد کیفی و کمی حضور فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان داخل در عرصه های جدید باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ