کد خبر: ۵۱۱۹۴
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۳/۷

پذیرش دو محصول ایران خودرو و ساپیا برای عرضه در بورس کالا
معاون تامین مالی لوتوس پارسیان خبر داد:

پذیرش دو محصول ایران خودرو و ساپیا برای عرضه در بورس کالا

معاون تامین مالی لوتوس پارسیان با اعلام اتمام فروش اوراق اجاره ۳۵۰ میلیارد تومانی سایپا در بورس از پذیرش دو خودروی سراتو و دنا برای عرضه در بورس کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل شهرآبادی درباره عرضه اوراق اجاره شرکت خودروسازی سایپا در بورس اوراق بهادار تهران که هفته گذشته در بوس شروع شده بود به سنا گفت :سایپا از جمله شرکت‌های بزرگی است که تاکنون از لحاظ تأمین مالی در بازار سرمایه سابقه خوبی داشته و این‌ بار نیز اوراق اجاره 350 میلیارد تومانی در بازار عرضه شد و به فروش رفت.

وی ادامه داد: سایپا در مجموع تاکنون هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام داده که شامل سه فقره اوراق مشارکت، مرابحه و اجاره  است. از این حجم اوراق تاکنون 150 میلیارد تومان سررسید و با موفقیت تسویه شده است.

به گفته این مقام مسئول در عرضه اوراق سایپا که اولین انتشار اوراق تأمین مالی بازار سرمایه در سال 96  است، تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مشاور عرضه و عضو پیش‌رو بوده و تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی 175 میلیارد تومانی را برعهده داشته است.

شهرآبادی با اشاره به پذیرش خودروی سراتو سایپا در بورس کالا، اعلام کرد: بزودی و در هفته جاری عرضه این خودرو از بورس کالا صورت می گیرد که شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مشاور پذیرش آن است. همچنین خودروی دنا نیز در هفته های اخیر با مشاوره تامین سرمایه لوتوس پارسیان توسط شرکت ایران خودرو در بورس کالا پذیرش شد و به زودی عرضه آن هم انجام می­ شود.

وی ادامه داد: تامین سرمایه لوتوس پارسیان تاکنون 1.89 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) انجام داده و در حال حاضر بازارگردانی بیش از 3.6 هزار میلیارد تومانی در دست دارد.

وی از برنامه‌های آینده این شرکت در راستای تامین مالی شرکت‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر همکاران در حال بررسی بهترین روش تأمین مالی برای چند شرکت هستند که در صورت اجرایی شدن، هزار میلیارد تومان اوراق در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ