کد خبر: ۵۱۲۰۲
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۳/۷

پاسخ وزیر صنعت درباره حقوق مدیران ۴ شرکت بورسی و فرابورسی به مجلس

پاسخ وزیر صنعت درباره حقوق مدیران ۴ شرکت بورسی و فرابورسی به مجلس

وزیر صنعت درباره حقوق مدیران ۴ شرکت بورسی و فرابورسی به مجلس رفت و به سئوال نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده امروز به صحن علنی مجلس رفت تا به سوالات 3 نماینده مجلس (نادر قاضی پور، عزیز اکبریان و علیرضا محجوب) در مورد حقوق مدیران فولادمبارکه، ذوب آهن، ملی مس و آلومینیوم ایران، هزینه های سنگین 7 طرح فولادی و علت عدم پروانه فعالیت فروشگاه های کوروش توضیح دهد.

وی درباره حقوق 4 شرکت حاضر در بازار سهام گفت: هیچ کدام از این شرکت‌ها دولتی نیستند. دولت در فولادمبارکه و ملی مس تنها 20 درصد سهم را از طریق ایمیدرو دارد و در دو شرکت آلومینیوم ایران و ذوب آهن حتی یک درصد سهم را هم ندارد. در این میان از حدود 300 دریافتی غیرمتعارف حتی یک مورد هم مربوط به وزارت صنعت و شرکت‌های تابعه آن نبود.

این وزیر ادامه داد: این درحالی است که قبلا" حداکثر حقوق مدیران این 4 شرکت، 30 میلیون تومان بوده که به 20 میلیون تومان کاهش یافته است.

نعمت زاده افزود: همچنین درحالی دولت در آیین‌نامه حقوق و مزایای شرکت‌های خصوصی نقشی ندارد که به این نتیجه رسیده مقرراتی برای شرکت‌هایی که سهامدار است یا نیمه دولتی و متعلق به سبد سهام عدالت بوده  در نظر داشته باشد. بنابراین حداکثر حقوق مدیران به این نوع از شرکت ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ