کد خبر: ۵۱۲۳۷
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۳/۸

اخبار خوش نوبخت به تولیدکنندگان ، مستمری‌بگیران و بیکاران

اخبار خوش نوبخت به تولیدکنندگان ، مستمری‌بگیران و بیکاران

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اخبار خوشی به تولیدکنندگان ، مستمری‌بگیران و بیکاران داد و گفت: یارانه تولید قطعا در سال ۹۶ پرداخت می شود و تولیدکنندگان می توانند بر روی این یارانه حساب کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر نوبخت با اشاره به تصویب چگونگی نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در بودجه هر سال به خانه ملت گفت: در سال های اخیر نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در تبصره 14 ذکر می شود. در بودجه سال 96 تصریح شده دولت از منابع هدفمندی یارانه ها برای افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش، افزایش اشتغال، افزایش یارانه تولید استفاده کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 96 دولت به افزایش مستمری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اقدام کرده، افزود:به طور متوسط میانگین یارانه مستمری بگیران را از 71 هزار میلیارد تومان به 240 هزار میلیارد تومان افزایش داد و دولت مقید به اجرای قانون برنامه ششم توسعه که در تبصره 14 بودجه ی سال 96 مستتر بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت دوازدهم به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد توجه ویژه می کند،ادامه داد: از همین سال جاری، اقشار کم درآمد توجه خاص دولت به آنها را در زندگی خود احساس می کنند و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها نیز که مطالبه مجلس است، اجرایی می شود.

نوبخت افزود: یارانه تولید قطعا در سال 96 پرداخت می شود و تولیدکنندگان می توانند بر روی این یارانه حساب کنند و برنامه های خود را بر این پایه تنظیم کنند.

وی با اشاره به تصویب لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری افزود: هر اقدامی که تا سال 1400 توسط دولت دوازدهم اجرایی می شود براساس قانون برنامه ششم توسعه قابل تبیین و پیگیری است.  در برنامه ششم، سالانه 955 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده و برنامه این است که به صورت متوسط 755 هزار نیروی جدید وارد بازار کار می شوند.

به گفته نوبخت ، سالانه حدود 500 هزار شغل ایجاد می شود که با کسر از 755 هزار نیروی جدید، 250هزار فرصت شغلی سالانه وجود ندارد. لذا دولت برای کاهش بیکاری 955 هزار فرصت شغلی را پیش بینی کرده که نیازمند سرمایه گذاری 770هزار میلیارد تومانی در سال است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: از سرمایه گذاری مورد نیاز، 195هزار میلیارد تومان باید براساس جدول 3 ماده 3 برنامه ششم از منابع خارجی تامین شود.در ماده 4 برنامه ششم ذکر شده 65 میلیارد دلار باید از سرمایه های خارجی به صورت فاینانس، سرمایه گذاری مشترک و فعالیت های خودگردان جذب شود.

 به گفته نوبخت در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده سالانه 71هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال برداشت شود.

عدم افزایش قیمت حامل های انرژی در سال 96

وی درخصوص افزایش 5 برابری سطح معیشت 10 میلیون نفر از اقشار فقیر جامعه در برنامه انتخاباتی دولت دوازدهم هم گفت: یارانه و مستمری‌ این قشر 3.4 برابر شده است.

وی افزود: هنگامی که درباره افزایش یارانه صحبت می‌کنیم گاهی این حرف در خصوص اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد است که شامل افراد تحت پوشش می‌شود که این افراد حدود 10 تا 12 میلیون و حداکثر 15 میلیون نفر هستند درحالی که ما اکنون داریم به 75 میلیون نفر یارانه می‌دهیم، آنچه که انتقاد ما به سایر دوستان بود، این بود که اگر شما می‌خواهید یارانه‌ها را سه برابر کنید، این کار اصلاً امکان‌پذیر نیست، اما اینکه یارانه این گروه و اقشار را سه برابر کنیم کاملاً قابل تأمل است.

این مقام مسئول تاکید کرد: به راحتی می‌توانیم در دوره 4 ساله دولت، این کار را انجام دهیم، امسال یارانه این قشر را سه برابر کردیم و مشکلی وجود ندارد و برای سال آینده هم می‌توانیم این مقدار را افزایش دهیم و به‌راحتی می‌توانیم سه برابر دیگر هم کنیم. چون اینها ارقام زیادی نیست. این کار از محل بودجه قابل انجام است.

نوبخت درخصوص محل تامین این منابع نیز گفت: این منابع از محل هدفمندی است، قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا نخواهد کرد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ