کد خبر: ۵۱۲۴۴
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۳/۸

تعجب زنگنه از کاهش قیمت نفت پس از توافق اوپک

تعجب زنگنه از کاهش قیمت نفت پس از توافق اوپک

رویترز با اشاره به تعجب وزیر نفت ایران از کاهش قیمت نفت پس از توافق اوپک اعلام کرد: اوپک انتظار بازار را پیش از نشست بالا برد اما این انتظارات را برآورده نکرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، درحالی‌که اوپک در سال‌های اخیر به سختی کار کرد تا ارتباطات را بهبود بخشد تا پیام‌های درستی به بازارهای مالی ارسال کند اما اتفاقات روز پنج‌شنبه نشان داد 14 عضو اوپک و متحدان در خارج از این سازمان هنوز راه درازی در پیش دارند.

به گفته تحلیلگران صنعت نفت، مشکل پیامی نبود که به بازار ارسال شد بلکه به نظر می‌رسد، موضوع وعده‌هایی است که این سازمان قبل از نشست داده بود.

اوپک توافق کرد با مشارکت تولید کنندگان غیر اوپکی نظیر روسیه، توافق کاهش تولید را به مدت 9 ماه، بیش از6 ماهی که در ابتدا پیشنهاد شد، تمدید کند.

اما سیگنال‌های ارسالی از سوی اوپک این بود که ممکن است میزان کاهش تولید بیشتر، توافق برای 12 ماه دیگر تمدید و صادرات محدود شود و به بازار دقیقا گفته شد چگونه تا سال 2018 بر مازاد عرضه خاتمه داده خواهد شد و اینها انتظار بازار را بسیار بالا برد.

آمریتا سن تحلیلگر موسسه مشاوراتی انرژی اسپکت گفت: اوپک بسیار زود، این نشست را به بازار گران فروخت.اگر شما قبل از نشست از تمدید 9 ماهه صحبت می‌کنید، بازار انتظار تمدید بیشتر را دارد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران نیز گفت: من 20 سال است که در نشست‌های اوپک شرکت‌ می‌کنم. این نخستین بار است که با موافقت 100 درصدی (برای کاهش) اعضای اوپک و نزدیک به 100 درصدی اعضای غیراوپک مواجه شدم.

وی در واکنش به کاهش قیمت نفت گفت: عجیب است. من نمی‌دانم چرا بازار با افت قیمت مواجه شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ