کد خبر: ۵۱۲۴۸
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۳/۸

موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا تا پایان ۲۰۱۷ امضا می‌شود

موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا تا پایان ۲۰۱۷ امضا می‌شود

در راستای تلاش روسیه و متحدان برای تعمیق روابط با تهران، اتحادیه اقتصادی اوراسیایی قصد دارد قرارداد تجارت آزاد با ایران را تا پایان ۲۰۱۷ نهایی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فایننشال تایمز، در راستای تلاش روسیه و متحدان برای تعمیق روابط با تهران، اتحادیه اقتصادی اوراسیایی قصد دارد قرارداد تجارت آزاد با ایران را تا پایان امسال نهایی کند.

تیمور سلیمانوف وزیر اقتصاد قزاقستان گفت: ما معتقدیم می توانیم تا پایان سال به یک دستاور مهم...پایان مذاکرات دست یابیم.

وی که قبلا به عنوان وزیر سیاستگذاری اقتصادی و مالی قزاقستان در کمیسیون اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مسکو فعالیت داشته افزود: ما تمایل داریم تا آن موقع یک چهارچوب همکاری را به امضا برسانیم. هرگونه تنش در روابط تجاری آمریکا و چین در دوره ترامپ برای آسیای مرکزی مضر خواهد بود.

وزرای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی در ماه مارس توافق کردند که مذاکرات با تهران را در اولویت قرار دهند و علاوه بر بازار 183 میلیون نفری کشورهای عضو به دنبال گشودن بازارهای دیگر بروند.

دستیابی به یک قرارداد تجارت آزاد با ایران یک پیروزی مهم برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، که یک بازار مشترک بین کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان است خواهد بود و می تواند موجب تقویت قابل توجه روابط بین ایران و جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ