کد خبر: ۵۱۲۶۲
۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۳/۹

علت نزول شاخص بورس از نگاه نماینده مجلس/ جرات خرید سهام نیست

علت نزول شاخص بورس از نگاه نماینده مجلس/ جرات خرید سهام نیست

نماینده مجلس با اشاره به رکود بازار در فاصله چند پیش و پس از انتخابات و علت نزول روزهای اخیر شاخص، گفت: ۸۵ درصد مردم از بورس آگاهی ندارند و در این شرایط سرمایه گذار جرات خرید سهام را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به روند نزولی شاخص کل قیمت بورس از ابتدای هفته جاری به خانه ملت گفت: عدم ثبات در اقتصاد کشور و برگزاری انتخابات همیشه بازار سرمایه را دچار رکود و متزلزل می کند.

وی بازی بانک ها با نرخ سود را عامل فریز و تمرکز نقدینگی در بانک ها دانست و افزود: تا زمانی که با ریل گذاری صحیح، نقدینگی مردم به سمت خرید سهام در بورس و افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی هدایت نشود، نمی توان شاهد رونق بازار سرمایه بود.

این نماینده مجلس به رکود بازار در فاصله چند ماه پیش و چند ماه پس از انتخابات کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این شرایط سرمایه گذار جرات خرید سهام را ندارد.

به گفته جعفرزاده ایمن آبادی، 85 درصد مردم از بورس و بازار سرمایه آگاهی ندارند.

وی به تحت الشعاع قرار گرفتن بازار سرمایه با نرخ کاذب سود بانکی اشاره کرد و گفت:بسیاری از کشورهای دنیا نرخ سود صفر و نهایتا تا 4 درصد دارند اما در ایران نرخ سود بین 28 تا 32 درصد است لذا با این نرخ سود نمی توان انتظار رونق بازار سرمایه را داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۳/۹
0
0
پاسخ
چرا دلیل اصلی و واقعی را اعلام نمیکنید؟!! عرضه افسار گسیخته اوراق بدهی دولت با نرخ بالای 22% که توسط طیب نیا و شاپور محمدی در بورس انجام شد بورس را به این وضع اسفناک انداخت که دیگر کسی به آن اعتماد نکند!! مگر فکر میکنید در کشورهای پیشرفته یا برخی از کشورهای همسایه چند در صدر از مردم از بورس اطلاع کافی دارند که وضعشان خوب است و مثل بورس ما به حالت مرگ نمیافتند؟!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ