کد خبر: ۵۱۲۶۷
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۳/۹

دستورالعمل جدید بانک مرکزی اثری بر صندوق های بازار سرمایه ندارد
مدیرعامل تامین سرمایه نوین:

دستورالعمل جدید بانک مرکزی اثری بر صندوق های بازار سرمایه ندارد

مدیرعامل تامین سرمایه نوین گفت: دستورالعمل جدید بانک مرکزی ارتباطی به عملکرد صندوق ها ندارد و صندوق ها به کار ادامه خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی نادی قمی در خصوص دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر ممنوع شدن سرمایه گذاری موسسات اعتباری در صندوق ها که از ماه بعد اجرایی خواهد شد و برای بورس دارای اهمیت است به سنا گفت: دستورالعمل سرمایه‌گذاری بانک ها و موسسات اعتباری در اوراق بهادار که بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تنظیم شده اول خرداد ماه ابلاغ شده و اجرای آن بر بازار سرمایه نیز تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل قید شده حداکثر تا سه سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این ابلاغیه، بانک ها آن را رعایت کنند و حداکثر سرمایه گذاری بانک ها و موسسات مالی در اوراق بهادار 20 درصد سرمایه آنها باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال آیا این دستورالعمل تاثیری بر عملکرد صندوق های سرمایه گذاری دارد یا خیر؟ گفت: این دستورالعمل ارتباطی به عملکرد صندوق ها ندارد و صندوق ها به کار ادامه خواهند داد.

نادی قمی با اشاره به اینکه تفسیر این دستورالعمل اشتباه بوده و فعالیت صندوق ها محدود نمی شود، افزود: این تصمیم بانک مرکزی بر روی تخصیص منابع بانک ها در نهادهای مالی بازار سرمایه تاثیر گذار است. باید بررسی کرد این دستورالعمل چه تاثیری بر مالکیت نهادهای مالی بازار سرمایه دارد و آیا منابع مالی بازار سرمایه با اجرای این تصمیم بانک مرکزی محدود خواهد شد یا خیر؟

مدیرعامل تامین سرمایه نوین درباره موضوع اول که تاثیر بر مالکیت نهادهای مالی بازار سرمایه است، اظهار داشت: درباره این موضوع به نظر می رسد بیشتر مالکیت تامین سرمایه ها درگیر خواهد شد چرا که سهامداری تامین سرمایه ها مد نظر بانک ها است و با توجه به اینکه تامین سرمایه ها محدود هستند و وسعت بانک ها زیاد است، در این حوزه مالکیت توزیع می شود.

نادی قمی در خصوص سوال دوم نیز با تاکید بر اینکه این دستورالعمل روی صندوق ها کمترین تاثیری نخواهد داشت، افزود: تصمیم اخیر بانک مرکزی می تواند در میزان بر منابع مالی بازار سهام تاثیر گذار باشد.

وی درباره دلیل تاثیر این تصمیم بر منابع مالی بازار سهام توضیح داد: عمده تامین منابع بازار سهام از طریق بازار پول تامین می شود و چنین محدودیت هایی مسیر ورود منابع به بازار سهام را محدود می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ