کد خبر: ۵۱۴۰۱
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۳/۱۶

روش کار انتخابات باید اصلاح شود

روش کار انتخابات باید اصلاح شود

رئیس مجلس با تأکید بر لزوم اصلاح روش انتخابات گفت: باید نرم افزارها بررسی تا انتخابات بعدی مکانیزه برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، علی لاریجانی پس از ارائه گزارش رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص روند برگزاری انتخابات گفت: از وزارت کشور و همه دست اندرکاران انتخابات که شبانه روز در وزارت کشور و شورای نگهبان تلاش کردند، سپاسگذاری می کنیم، گزارش روشنی ارائه شد.

وی تأکید کرد: همانطور که متذکر شدید باید اصلاحاتی در روش کار انتخابات صورت گیرد. صف های طولانی که در روز رأی گیری وجود داشت حاکی از این  امر است.چندین بار در قوانین گفته شده انتخابات مکانیزه شود اما عملاً اجرا نشد. البته در بعضی حوزه ها انجام شد.

این مقام مسئول از کمیسیون شوراها خواست با کمک مرکز پژوهش ها و شورای نگهبان و وزارت کشور جلسات فشرده ای بگذارند تا این مسئله حل شود تا نرم افزارها مورد کنترل قرار گیرد و انتخابات بعدی مکانیزه انجام شود.

لاریجانی افزود: در روز انتخابات نیز تغییر فهمی نسبت به قانون وجود داشت که باید مشخصات سجلی ثبت شود که این امر وقت گیر بود، وزارت کشور تلاش کرد تا این تفسیر اصلاح شود.

وی خواستار اصلاح آئین نامه شد و گفت: با این اصلاح با ثبت کدملی نیاز به ثبت مشخصات سجلی نیست. الان فرصت خوبی است که کمیسیون سیاست داخلی اقداماتی برای حل مشکلات انتخابات داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۱ - ۱۳۹۶/۳/۱۶
0
0
پاسخ
بسپرن به آقای لاریجانی بیست دقیقه ای حلش میکنه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ