کد خبر: ۵۱۴۳۶
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۳/۱۷

جزییات پذیره نویسی اولین صندوق طلا اعلام شد/ پیش بینی استقبال
توسط مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان:

جزییات پذیره نویسی اولین صندوق طلا اعلام شد/ پیش بینی استقبال

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با اعلام جزییات پذیره نویسی و دریافت تقاضاهای متعدد برای خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس،پیش بینی کرد اولین صندوق طلا بازارسرمایه با موفقیت همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی تیموری درباره پذیره‌نویسی صندوق پشتوانه طلای لوتوس پارسیان که شنبه آینده ۲۰ خرداد به مدت 5 روز کاری در بورس کالا از طریق کارگزاران و سیستم معاملات آنلاین انجام می شود، اظهار داشت: این صندوق به عنوان اولین صندوق کالایی بازارسرمایه ایران با نماد "طلا" در اوراق بهادار مبتنی بر طلا شامل گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا ، سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: قیمت هر واحد این صندوق قابل معامله (ETC) 1000 تومان بوده و که باید حداقل 10 واحد معادل 10 هزار تومان خریداری شود . در این میان سقفی برای میزان سرمایه گذاری وجود ندار اما برای اقدام به خرید از دو روش کارگزاران بورس کالا یا آنلاین، باید کد معاملاتی و دسترسی به سیستم معاملات آنلاین وجود داشته باشد.

وی افزود: پیش بینی می شود پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس با موفقیت انجام شود زیرا در حال حاضر تقاضاهای زیادی برای خرید واحدهای این صندوق وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: به دلیل ماهیت نوسانی بودن قیمت سکه طلا، امکان تعیین و پرداخت سود قطعی دوره ای وجود ندارد اما بازده آن از خرید و نگهداری سکه بیشتر بوده و سرمایه گذار با افزایش ارزش واحدها و فروش آنها سود شناسایی می کند.

به گفته تیموری، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بازارگردان این صندوق بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس انجام می‌شود. همچنین مدیریت صندوق به صورت فعال (Active) صورت خواهد گرفت و دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا است.

وی در خصوص میزان سود سرمایه گذاری در این صندوق گفت: با توجه به معامله شدن واحدها در بورس،قیمت ها بر اساس ارزش روز دارایی ها تعیین می شود که وابسته به ارزش روز سکه است. اما بازارگردان صندوق متعهد است واحدها را نزدیک به قیمت ارزش ذاتی آنها یعنی  NAV  روز از دارنده خریداری کند.

تیموری به مزیت های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس اشاره کرد و گفت: صندوق پشتوانه طلای لوتوس علاوه‌ بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، ارزش‌های متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش اثرات تورمی، نقدشوندگی بالا، امنیت بالا ، قابلیت وثیقه‌شدن جهت دریافت وام، برخورداری از معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ