کد خبر: ۵۱۴۵۶
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۳/۱۷

یک شرکت بورسی کارت قرمز گرفت و اخراج شد+ اعلام دلایل

یک شرکت بورسی کارت قرمز گرفت و اخراج شد+ اعلام دلایل

مدیر ناشران بورس تهران از لغو پذیرش کاشی نیلو و انتقال به بازار پایه فرابورس خبر داد که شرکتی زیانده بوده و از آذر ۹۴ با توقف نماد روبرو است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طوبی دهقان درباره آخرین وضعیت کاشی نیلو که از 29 آذر 94 با توقف نماد روبرو است، گفت: طبق مصوبه هیات پذیرش بورس، شرکت کاشی نیلو با توجه به عدم احراز شرایط پذیرش از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران لغو پذیرش و به بازار پایه فرابورس ایران منتقل خواهد شد.

وی افزود: "کنیلو" به دلیل عدم رعایت الزامات پذیرش در بورس مانند عدم اطلاع رسانی مناسب، عدم سودآوری و مشمول ماده 141 قانون تجارت بودن، نداشتن حداقل درصد سهام شناور آزاد و حداقل سرمایه و همچنین نداشتن حداقل نسبت حقوق صاحبان سهام به کل دارایی ها از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس لغو پذیرش شد.

براساس این گزارش، کاشی نیلو با سرمایه 15 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور داشت و مانند اکثر شرکت های هم گروه شرایط مساعدی مالی و عملیاتی ندارد. به طوریکه این شرکت دو سال گذشته با زیان بیش از 17 میلیارد تومانی مواجه شده که دو میلیارد تومان هم بیشتر از سرمایه اسمی است.

31 مرداد سال 91 بود که شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به وکالت از دو شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و صباتامین اقدام به واگذاری 87 درصد سهام این شرکت به قیمت پایه هر سهم 400 تومان و به ارزش 52.2 میلیارد تومان کرد که شرکت سفیرتجارت اسپادانا خریداری شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ