کد خبر: ۵۱۴۵۹
۰:۰ - ۱۳۹۶/۳/۲۰

مالیات از ساختمان و انتشار 9.5 هزارمیلیاردی
توسط هیات دولت:

مالیات از ساختمان و انتشار 9.5 هزارمیلیاردی "اخزا" تصویب شد

درآخرین جلسه هیات دولت، اخذ مالیات درآمد ناشی از ساخت و فروش ساختمان، انتشار 9.5 هزار میلیارد تومانی اسناد خزانه اسلامی و کاهش تعرفه برق در سیستان و بلوچستان تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جلسه آخر هفته گذشته هیات دولت که به ریاست رییس جمهور برگزار شد ،۳ مورد به تصویب رسید.

اخذ مالیات درآمد ناشی از ساخت و فروش ساختمان

با تصویب هیات وزیران، درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان (عرصه و اعیانی) حسب مورد مشمول مقررات مالیات بر درآمد خواهد بود.

دولت این تصمیم را با توجه به انقضای یک سال از تاریخ اجرای قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور رفع مشکلات اجرایی ذی نفعان موضوع اتخاذ کرد.

همچنین به موجب این تصمیم، ارزش روز زمین در زمان فروش ساختمان احداث شده از ارزش روز فروش ساختمان کسر و مابقی آن در درآمد مشمول مالیات لحاظ می­‌شود.

این تصمیم شامل ساختمان­هایی خواهد شد که از اول سال ۹۵ پروانه ساختمانی اخذ کرده اند و شامل ساختمان­هایی که تا پایان سال ۹۴ پروانه ساختمان اخذ شده و حتی اتمام ساختمان نیز بعد از سال ۹۴ باشد، نمی­‌شود و ساختمان­‌هایی که پروانه ساخت آنها قبل از سال ۹۴ باشد صرفاً مشمول مالیات نقل و انتقال خواهد بود.

این تصمیم شامل ساخت و فروش ساختمان در شهرهای کمتر از صد هزار نفر نخواهد بود. ضمناً در مورد نقل و انتقال ساختمان‌های نیمه تمام، مبلغ فروش هر مرحله به عنوان بهای تمام شده خریدار مرحله بعدی محسوب و از درآمد ناشی از ساخت و فروش املاک مذکور کسر می‌شود.

در مورد اعیان احداث شده در املاک موقوفه، ارزش زمین در محاسبه درآمد مشمول مالیات ناشی از ساخت و فروش املاک منظور نخواهد شد.

انتشار 9.5 هزار میلیارد تومانی اسناد خزانه اسلامی

همچنین هیات وزیران به منظور تسویه بدهی مسجل دولت بابت طرح­ های تملک دارایی ­های سرمایه ­ای و مابه­‌التفاوت قیمت تضمینی محصولات کشاورزی، با واگذاری اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید تا سررسید به قیمت اسمی تا سقف مبلغ ۹۵ هزار میلیارد ریال به طلبکاران موافقت کرد.

سقف واگذاری اسناد یاد شده در هر مرحله به میزان ۱۹ هزار میلیارد ریال خواهد بود.همچنین تا سقف هزار میلیارد تومان از این اعتبار برای تهاتر بدهی و طلب دولت به ستاد اجرایی‌فرمان حضرت امام و شرکت‌های وابسته به آن ستاد که حداقل ۳۰ درصد از سهام آنها متعلق به ستاد مذکور و شرکت‌های تابعه باشد، تعلق می‌گیرد.

کاهش تعرفه برق در استان سیستان و بلوچستان

در پی وقوع گرمای بی ­سابقه در استان سیستان و بلوچستان و اعزام نماینده ویژه از سوی رییس ­جمهور برای بررسی موضوع و اقدامات عاجل به منظور حل مشکلات ایجاد شده برای مردم جنوب این استان، وزارت نیرو در  این جلسه هیات دولت گزارشی را از بررسی وضعیت مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان ارایه کرد.

بررسی اُفت ولتاژ برق در مناطق دور شبکه و اتخاذ تصمیمات لازم برای تأمین ولتاژ مناسب و همچنین تعیین تعرفه­‌های برق در شرایط گرمسیری و تأمین آب شرب مورد نیاز از محورهای مورد بررسی در این گزارش بود.

هیات وزیران با کاهش تعرفه برق در شهرهای مختلف استان از یک ماه تا ۹ ماه به تناسب درجه گرمسیری آنها موافقت کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ