کد خبر: ۵۱۴۸۱
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۳/۱۹

احتمال عضویت فعال اندونزی در اوپک

احتمال عضویت فعال اندونزی در اوپک

رئیس ارتباطات و همکاری های وزارت انرژی اندونزی گفت: این کشور بعد از تعلیق مجدد سال گذشته از عضویت اوپک،با تشویق عربستان و امارات،امکان دارد باز هم عضو فعال این سازمان شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازکمپاس،سوجاتمیکو  گفت: این کشور بعد از تعلیق مجدد سال گذشته از عضویت اوپک، امکان دارد باز هم عضو فعال این سازمان شود. این درخواست توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی مطرح شده است.با توجه به نقشی که اندونزی می تواند در اوپک ایفاء کند بار دیگر دعوت برای ورود به این سازمان شده است.

سودیرمان سعید وزیر انرژی و منابع معدنی سابق اندونزی از سال 94 تلاش کرد وزیران اوپک را برای پیوستن این کشور جنوب شرق آسیا به اوپک ترغیب کند و این کشور بار دیگر وارد اوپک شد اما این حضور چند ماهی تداوم نداشت.اوپک آذر ماه سال گذشته عضویت اندونزی را در سازمان کشورهای صادرکننده نفت لغو کرد.

ایگناسیوس جونان وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی سوم خرداد در پاسخ به درخواست عربستان و امارات نامه ای به اوپک ارسال و آمادگی را برای فعال شدن دو باره در اوپک اعلام کرد.اندونزی یک شرط برای فعال شدن در اوپک گذاشته و آن این است تولید را کاهش ندهد چرا که قبلا تولید روزانه با کاهش روبرو بوده است.

اندونزی در سال 2008 بعد از تبدیل شدن به یک واردکننده محض نفت از اوپک خارج شد و سپس در اوایل سال 2016 دو باره به عضویت این سازمان درآمد، اما به دلیل این که اوپک اندونزی را به کاهش تولید تا 5 درصد وادار کرد، دوباره در 30 نوامبر 2016 فعالیت ها را در این سازمان تعلیق کرد.

با توجه به افزایش هزینه استخراج و تولید نفت در اندونزی، کارشناسان پیش بینی می کنند این کشور تا سال 2030 حدود 90 درصد نفت را از واردات تامین کند.
افزایش مصرف داخلی، مهمترین عامل تبدیل بزرگترین تولیدکننده نفت منطقه جنوب شرق آسیا به یک واردکننده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ