کد خبر: ۵۱۴۸۵
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۳/۱۹

تصمیم جدید برای خودروسازان سنگین/ رشد9.8 درصدی تولید خودرو در 45 روز اول
سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو خبر داد:

تصمیم جدید برای خودروسازان سنگین/ رشد9.8 درصدی تولید خودرو در 45 روز اول

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو با اعلام رشد 9.8 درصدی تولید خودرو در 45 روز اول سال جاری از تصمیم جدید برای خودرو سازان سنگین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس امیر حسین قناتی در پایان جلسه دیروز این شورا ، به آمار تولید 212 هزار و 355 دستگاه در 45 روز اول سال گذشته اشاره کرد و به شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت گفت: از ابتدای فروردین تا 15 خرداد سال جاری، 233 هزار و 118 دستگاه انواع خودرو تولید شد که نشان از رشد 9.8 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

وی با اشاره تولید 220 هزار و 716 دستگاه خودروی سواری از ابتدای سال، ادامه داد: این میزان در مقایسه با 195 هزار و 47 دستگاه خودروی سواری سال گذشته، ۱۳٫۲ درصد بیشتر است. همچنین طی 45 روز اول سال جاری 409 دستگاه انواع مینی و اتوبوس تولید شد که نسبت به تولید 180 دستگاه سال گذشته، 127 درصد افزایش نشان می دهد.

به گفته قناتی آمار تولید وانت هم 10 هزار و 167 دستگاه و انواع کامیونت، کامیون و کشنده ،هزار و 886 دستگاه بود.

وی با بیان اینکه در جلسه دیروز موضوع مشتری سازی و استفاده حداکثری از قوای نیرو محرکه تولید داخل بود گفت: قرار شد شرکت های خودروساز سنگین با توجه به تنوع بسیار زیادی که در بخش خودروهای تجاری سنگین وجود دارد ، این تنوع را کاهش دهند تا تیراژ اقتصادی مناسب تری برای تولید داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مقرر شد در ۲ کارگروه در بخش های خودروهای تجاری کامیون و کشنده و اتوبوس و با نمایندگان شرکت های خودروساز تشکیل شود ، تا با استفاده توان تولید موتور، گیربکس و شاسی، موارد و سیاست هایی که نیاز است جمع بندی و ظرف ۲ هفته برای تصمیم گیری نهایی به شورای سیاست گذاری خودرو ارایه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ