کد خبر: ۵۱۴۹۷
۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۳/۲۰

چرخش۱۸۰ درجه ایی شاخص بورس بعد از بیشترین ریزش ارقام و واکنش هیجانی
در یک ساعت اول معاملات امروز رخ داد:

چرخش۱۸۰ درجه ایی شاخص بورس بعد از بیشترین ریزش ارقام و واکنش هیجانی

بورس ایران بعد از واکنش هیجانی به حملات تروریستی داعش در تهران، امروز با رشد قیمت اکثر شرکت های بزرگ و افزایش شاخص بورس آغاز بکار کرد تا شاید اثر رویداد کم سابقه را هضم و حذف کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی حملات تروریستی چهارشنبه گذشته داعش در تهران با موجی از واکنش های ملی و بین المللی همراه شده که بازار سهام ایران در واکنش اولیه به این رویداد کم سابقه ، با ریزش 535 واحدی شاخص بورس (که بیشترین کاهش ارقام در سال جاری بود) و فشار فروش برخی شرکت ها ، موجب نگرانی عده ایی از فعالان و بروز رفتارهایی هیجانی شده بود.

در این میان برخی از سرمایه گذاران با تکیه بر حملات تروریستی تهران و همچنین تصمیم سنا آمریکا برای تحریم های ایران، منتظر ادامه کاهش قیمت ها و متغیرهای اصلی بازار در روز جاری و طی این هفته بودند اما آمار یک ساعت اول داد و ستدها ، نشان داد این انتظار و پیش بینی، نه تنها محقق نشده بلکه بازار سهام با تغییر 180 درجه ای ، نشان از هضم رویداد تلخ چهارشنبه دارد. حتی برای برخی شرکت ها مانند گروه بهمن و تراکتور سازی و... صف خرید تشکیل شد.

به این ترتیب طی یک ساعت اول معاملات ، شاخص بورس با رشد 122واحدی ثبت شد و به رقم 79 هزار و 881 واحد رسید تا شاید در پایان معاملات، کانال 80 هزار واحدی را باز پس گیرد.

در این افزایش دماسنج بازار ، شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گروه بهمن، پتروشیمی فجر،آسان پرداخت ، تراکتور سازی ، ملی مس و مپنا با اثر 36 تا 3 واحدی بیشترین نقش را داشتند. ارزش معاملات هم با داد و ستد بیش از 93 میلیون سهم به بیش از 23 میلیارد تومان رسیده است.

با این اوصاف ، عده ایی از سهامداران کم ریسک از ادامه فعالیت دست کشیده و فعلا" نظاره گر شده اند اما فعالان ریسک پذیر و برخی حقوقی ها در حال خرید سهام شرکت های آینده دار هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ