کد خبر: ۵۱۵۱۱
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۳/۲۰

صنعت سیمان تا 19 سال دیگر هم به افزایش تولید نیاز ندارد
دبیر انجمن صنعت سیمان در واکنش به مواضع اخیر وزیر صنعت:

صنعت سیمان تا 19 سال دیگر هم به افزایش تولید نیاز ندارد

دبیر انجمن صنعت سیمان با اعلام اینکه اعمال افزایش قیمت با وجود افزایش هزینه‌های تولید اقدام مناسبی نیست گفت: کارخانجات سیمان با تولید ۸۲ میلیون تن، جوابگوی نیاز داخلی آن هم تا سال ۱۴۱۵ هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالرضا شیخان با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر صنعت مبنی بر افزایش 20 میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت سیمان به تسنیم گفت: این اظهارات وزیر براساس گزارش پیشرفت طرح ها عنوان شده اما به صورت کلی صنعت سیمان نیازی به افزایش ظرفیت ندارد و این افزایش به نفع صنعت نیست.

وی با بیان اینکه صنعت سیمان در حال حاضر با ظرفیت 70 درصدی کار می‌کند، افزود: اگر کارخانجات سیمان با تمام ظرفیت کار کنند با تولید 82 میلیون تن سیمان جوابگوی نیاز داخلی کشور آن هم تا سال 1415 هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با لحاظ کردن اضافه افزدونی ها در کارخانجات و چرخه فعالیت آنها به طور حتم نیازمند افزایش ظرفیت با ایجاد کارخانه های جدید نخواهیم بود.

شیخان در رابطه با افزایش قیمت سیمان هم گفت: هنوز رقابت‌های منفی در صنعت سیمان کشور وجود دارد و درحال کنترل قیمت ها هستیم به نحوی که اعمال افزایش قیمت با وجود افزایش هزینه‌های تولید مناسب نیست.

 انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ