کد خبر: ۵۱۵۳۴
۹:۶ - ۱۳۹۶/۳/۲۱

قالیباف دوباره به دولت حمله کرد
٢٠ روز پس از انتخابات:

قالیباف دوباره به دولت حمله کرد

شهردار تهران ٢٠ روز پس از انتخابات بار دیگر از تریبونی دیگر به دولت حمله کرد و از مسئله عدم پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری با عنوان تحریم داخلی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر خط متروی ۷ تهران گفت: در ۱۲ سال گذشته همیشه زیر فشار تحریم‌های داخلی و خارجی بوده‌ام و برای آنهایی که با اغراض سیاسی اظهارنظر می‌کنند یا بدون کارشناسی قلم می‌زنند، متأسفم زیرا حمل‌‌ونقل عمومی همیشه در اولویت بوده است.برخی که نه یک متر خاک کنده‌اند و نه یک متر سازندگی کرده‌اند، آن‌طور درخصوص شهر قلم‌فرسایی می‌کنند که به قول دوستان آخر هم معلوم نیست صاحب این قلم کیست و نمی‌توانی پیدایش کنی.

وی با بیان اینکه اگر امروز بزرگراه امام علی یا آزادگان یا پل صدر ساخته نمی‌شد مطمئنا شهر قفل می‌شد، تصریح کرد: اما برخی رفتار سیاسی دارند و نقدهای سیاسی می‌کنند، برای آنهایی که رفتار سیاسی دارند و می‌گویند کار کارشناسی نشده، بگویم که روی تونل صدر دو سال بررسی کارشناسی کرده‌ایم و اگر امروز صدر را نداشتیم، وضعیت اتوبان همت و حکیم غیرقابل‌تحمل بود.

این بخش از گفته‌های قالیباف در پاسخ به نقدهایی است که پیش از این و به‌خصوص در ایام تبلیغات انتخاباتی درباره عملکرد وی مطرح می‌شد، چراکه برخی کارشناسان و اعضای شورای شهر معتقد بودند تصمیم قالیباف برای احداث بزرگراه دوطبقه صدر و برخی دیگر از اتوبان‌های بزرگ بیشتر از آنکه راهگشای ترافیک و مسئله حمل‌ونقل تهران باشد، تلاشی برای انجام پروژه‌های بزرگ و خیره‌کننده برای فعالیت‌های تبلیغاتی شهردار بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت گفت: تلاش کرده‌ایم برخلاف فعالیت‌های گذشته، شکاف بین شمال و جنوب را افزایش ندهیم. کار مترو کاری دلی است، اگر کاری دلی نباشد، هرچه امکانات، پول و... باشد، کار به جایی نمی‌رسد.

قالیباف با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چالش پایتخت آلودگی است، گفت: تهران گرفتار آلودگی هوا، صدا، آب و خاک است که مهم‌ترین این آلودگی‌ها ناشی از ۸۰ درصد آلودگی هوا، ناشی از وسیله نقلیه متحرک است، از موتورسیکلت تا خودرو که از سال ۸۵ تاکنون اولویت اصلی ما توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

وی با اشاره به وعده سال ۸۵ مبنی‌بر اینکه شهروندان تهرانی پس از طی ۳۵۰ متر، به اولین ایستگاه حمل‌ونقلی برسند، گفت: درحال‌حاضر این اتفاق بزرگ در تهران افتاده، زیرا در سال‌های گذشته ۷۵ درصد بودجه شهرداری صرف زیرساخت‌ها شده است. بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری به حوزه حمل‌ونقل عمومی تزریق شده اما ما در کنار توسعه حمل‌ونقل عمومی، به تونل و بزرگراه نیز نیاز داریم. اگر تونل و پل ساخته نشود، مشخص نیست با این حجم اضافه‌کردن خودرو، چه اتفاقی خواهد افتاد.

شهردادر تهران با اشاره به احداث خط بی‌آرتی در مسیر خط ۴ گفت: آن زمان بر اساس نظر کمیسیون عمران، خط بی‌آرتی مفید تشخیص داده نشد، اما با برآوردهایی که انجام دادیم، متوجه شدیم این مسیر، هم ظرفیت مترو و هم بی‌آرتی دارد و در‌حال‌حاضر می‌بینیم که شهروندان با چه سختی‌هایی از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و این خیابان ظرفیت احداث یک طبقه دیگر را هم دارد. شهرداری در خط ۶ رکورد کار و مدیریت را زده،این خط در کمتر از ۲۰ ماه، هم حفاری شده، هم لاینینگ و هم ریل‌گذاری و طولانی‌ترین خط متروی تهران است.

قالیباف با حمله دیگری به دولت و منتقدان با بیان اینکه مهم‌ترین درسی که می‌توانیم از این پروژه بگیریم این است که فعل خواستن و توانستن به‌درستی در این پروژه، هم صرف شد و هم عمل شد، گفت: کسانی که مغرضانه قلم می‌زنید، بدانید ما به تقاطع هم‌سطح، پل، تونل، زیرگذر و... نیازمندیم، مشکل هم در مدیریت‌های غلط شماست که هرروز حداقل هزار خودرو به این شهر وارد می‌شود. این در حالی است که می‌توانید جلو این کار را بگیرید، اما در وظایف خود کوتاهی می‌کنید و بار را بر دوش شهرداری می‌گذارید.

وی تأکید کرد: مردم به یاد دارند که حداقل اتوبوس‌ها را داشتند و یک اتوبوس کولردار در شهر خدمات‌دهی نمی‌کرد. حتی یک خط بی‌آرتی در این شهر نبود، اما امروز شهر تهران ١١ خط بی‌آرتی دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ