کد خبر: ۵۱۵۴۲
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۳/۲۱

برنامه یک میلیارد یورویی بزرگترین بانک اتریش و از همکاری مجدد با بانکهای ایران
وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزی خبر دادند:

برنامه یک میلیارد یورویی بزرگترین بانک اتریش و از همکاری مجدد با بانکهای ایران

وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزی اتریش از فعالیت مجدد بزرگترین بانک این کشور و اختصاص یک میلیارد یورو برای تامین مالی و توسعه همکاری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان دیدار وزیر دارایی و نووتنی رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از نمایندگان شرکتها و بانک های بزرگ‌ تجاری اتریش با علی طیب نیا وزیر اقتصاد ایران، این دو مقام مسئول اتریشی از فعالیت مجدد بزرگترین بانک و اختصاص یک میلیارد یورو برای تامین مالی و توسعه همکاری خبر دادند.

هانس یورگ شیلینگ وزیر دارایی اتریش با ابراز علاقه مندی به تسریع در توسعه روابط اقتصادی با ایران اعلام کرد: بانک "اوبر بانک" که بزرگترین بانک اتریش است برای تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری در ایران، یک میلیارد یورو اختصاص داده است. این درحالی است که دیگر بانک های اتریشی هم مشتاق  همکاری و برقراری روابط کارگزاری با بانک های ایرانی هستند. 

وی افزود: تضمین حقوقی فعالیت بنگاه های اقتصادی و بانک های اتریشی و همکاری های گمرکی و قراردادهای مالیاتی از جمله موضوعات اصلی و حل نشده ایی است که باید هر چه زودتر نهایی شود. در این میان با سفر سال گذشته وزیر اقتصاد ایران به اتریش پیشرفت های قابل ملاحظه ای به دست آمده است.

نووتنی رئیس کل بانک مرکزی اتریش هم با اشاره به افتتاح حساب و برقراری روابط بسیار خوب با بانک مرکزی ایران و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی به ویژه در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، گفت: بانک های اتریشی علاقه بسیار زیادی برای ایجاد تضمین مالی و نقل و انتقالات با بانک های ایرانی دارند و قرار است فعالیت یک بانک بزرگ اتریشی دیگر در آینده ای نزدیک از سر گرفته شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ