کد خبر: ۵۱۵۵۴
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۳/۲۱

اعمال تعرفه جدید ۳۶ درصدی ضد دامپینگ اروپا بر فولاد و واکنش چین

اعمال تعرفه جدید ۳۶ درصدی ضد دامپینگ اروپا بر فولاد و واکنش چین

اتحادیه اروپا تعرفه جدید ۳۶ درصدی را برای فولاد تخت چین اعمال کرد. چین در واکنش به این رویداد اتحادیه اروپا را متهم کرد که قصد دارد این کشور را به سپر بلا تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا با توجه به اینکه چین بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید  و موجب اشباع بازار و بر هم زدن توافق های تجارت بین الملل شده،تعرفه ۳۵.۹ درصدی بر روی رول فولاد تخت چین با هدف حمایت از فولاد تولیدی اروپا و هم تراز کردن عرصه رقابت با چین را اعمال کردند.

چین در واکنش به وضع این تعرفه، اتحادیه اروپا را متهم کرد قصد دارد این کشور را به سپربلای صنعتی تبدیل کند.

مقامات چینی بر این باورند این اقدام اتحادیه اروپا ریشه در سوء تعبیر اتحادیه اروپا از سیستم وام مالی چین و روند تجاری این کشور دارد.  

بر همین اساس،وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: مسئولین اتحادیه اروپا اعتقاد به کاهش صادرات فولاد چین به این منطقه در سال ۲۰۱۶ ندارند و این واقعیت را نادیده گرفته و مازاد ظرفیت فولاد چین را یک بهانه برای اعمال این تعرفه ها قرار داده اند.

اتحادیه اروپا یک سری اختلافات تجاری با چین دارد اما تلاش دارد تا چالش بر سر فولاد را از طریق سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OEDC) حل کند.البته پیش از این اتحادیه اروپا در ماه ژانویه سال 2017 نیز بر روی ورق فولاد ضد زنگ و لوله فولادی چین تعرفه ضد دامپینگ وضع کرده بود.  

مقامات چین اعلام کرده اند: این کشور نه تنها از کاهش صادرات فولاد خودداری نمی کند بلکه اقداماتی را برای کنترل آن اتخاذ خواهد کرد و اتهامات بدون توجیه و فاقد تدبیر برای نجات تجارت اروپا به حل این مشکل کمک نخواهد کرد. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ