کد خبر: ۵۱۵۵۷
۰:۰ - ۱۳۹۶/۳/۲۲

پیامدهای اقتصادی افزایش تنش ها در قطر از نگاه نماینده مجلس

پیامدهای اقتصادی افزایش تنش ها در قطر از نگاه نماینده مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس پیامدهای اقتصادی افزایش تنش ها در قطر را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسدالله قره خانی با اشاره به تحریم قطر از سوی برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به خانه ملت گفت: ایران با کشور قطر میادین مشترک دارد و نگاه ایران به سبب هم مرز بودن با این کشور، سیاست احترام متقابل و روابط دوستانه است.

وی با بیان اینکه ایران در شرایط کنونی می تواند به عنوان رقیب یا رفیق در کنار قطر باشد، افزود:یکی از توانایی های قطر، صادرات گاز LNG است که شرایط کنونی می تواند قیمت این گاز را افزایش دهد و حتی صادرات آن را با مشکل مواجه کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کشورهایی همانند هند و پاکستان عمده ترین واردکننده LNG از قطر هستند، ادامه داد: در این شرایط ممکن است این کشورها تنوعی در خرید LNG ایجاد کنند تا اگر مبدا آسیب دید و ارتباطات به طریقی متوقف شد، این کشورها یک شانس دیگر برای واردات گاز داشته باشند.

قره خانی با بیان اینکه با ایجاد شرایط کنونی در قطر ایجاد خط لوله صلح و صادرات گاز  ایران به پاکستان و هند قوت می گیرد،گفت: حدود 60 میلیون مترمکعب گاز امارات از طرف قطر تامین می شود و در گذشته مقرر شده بود که براساس قرارداد کرسنت از میدان مشترک ایران و قطر انتقال یابد، که این قرارداد نیز با مشکل روبه رو شد.براساس اختلافی که بین قطر و امارات رخ داده ممکن است در آینده این پرونده به طریقی به سرانجام مشخصی برسد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی انتقال گاز از ایران به عمان شدت گرفته، ادامه داد: اگر خط لوله انتقال گاز ایران به عمان تاسیس شود، می تواند صادرات گاز LNG را به کشورهای حاشیه اقیانوس هند قوت دهد.

قره خانی تصریح کرد:تامین منافع ملی ایران نخستین اولویت کشور است که ایران از این موقعیت می تواند برای افزایش مناسبات اقتصادی و تامین این منافع استفاده کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ