وی با اشاره به مشکل عدم ارتباط بانکی بین دو کشور هنوز حل نشده، ادامه داد: با توجه به قرارداد ایران و آلمان برای تولید خودروی یورو ۶ کم مصرف و با هدف گسترش صادرات و بهبود کیفی صنعت خودروسازی لازم به چنین اقداماتی بود. همچنین برای تامین قطعات خودرو ، با انجمن قطعه سازان اتریش مذاکراتی درحال انجام است که فعلا" از نتیجه آن اطلاعی ندارم.
این وزیر با بیان اینکه بسیاری از قطعات خودروهای آلمانی در اتریش تولید میشود، از انجام مذاکراتی برای پوشش بیمه ، تامین مالی و فاینانس خبر داد و افزود: طبق قراردادهای سه وزارتخانه صنعت ، نفت و نیرو ، شرکت گل گهر قرارداد خط تولید فولاد به ارزش 780 میلیون یورو و قابل ارتقا تا 910 میلیون یورو تحت فاینانس و پوشش بیمهای اتریش به امضاء رسانده و مقرر شده ال. سی آن از طریق "اوبر بانک" اتریش باز شود و شرکتی دیگر نسبت به پوشش بیمه ای آن اقدام کند.
نعمت زاده از انعقاد قراردادهای فعالیت های نفتی و همچنین همکاری با زیمنس آلمان برای تولید واگن های مترو و مسافری خبر داد و گفت: شرکت های ایرانی از جمله APMI آمادگی دارد در زمینه پروژه های نفتی به اجرای کار مشترک با پیمانکاران اتریشی بپردازد.
انتهای پیام