کد خبر: ۵۱۵۶۴
۰:۰ - ۱۳۹۶/۳/۲۲

شرایط فعلی بورس و مشکلی اصلی آن همراه با چشم انداز مثبت
یک کارشناس بازارسرمایه اعلام کرد:

شرایط فعلی بورس و مشکلی اصلی آن همراه با چشم انداز مثبت

یک کارشناس بازار سرمایه با اعلام شرایط فعلی بورس و مشکلی اصلی آن، چشم انداز مثبتی برای یک سال آن ترسیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی رباطی درباره شرایط فعلی بازار سرمایه و مشکلی اصلی آن اعلام کرد: کمترین ارزش معاملات و سهام شرکت هایی که قیمت آنها به میانگین های 5- 6 ساله رسیده ولی باز هم خریداری برای آنها نیست.این وضعیت این روزهای بازار است. شرایطی که کما بیش در 4 سال گذشته فضای کلی بازار سرمایه را شکل داده است.

براستی مشکل بازار سرمایه کوچک و ضعیف ایران کجاست؟ برخی سهامداران از دست مدیریت سازمان نالان هستند؛ برخی دستکاری قیمت ها توسط بلوک زنی را عامل این وضعیت می دانند؛ برخی برخوردهای سلیقه ای و... تمام اینها در وضعیت امروز بازار موثر هستند ولی مشکل اصلی این بازار روشن است.

مشکلی که نه تنها بازار سرمایه بلکه تمام بخش واقعی اقتصاد ایران را مثل یک غده سرطانی آلوده و ناتوان کرده است.

شرایط فعلی ایران بسیار شبیه به شرایط ایتالیای قرون وسطاست که در دوران حاکمیت کلیسا، خاندان مدیچی و سایر یهودیان ذی نفوذ با ربا خواری شرایطی را برای خود ایجاد کردند که قدرت شکل گرفته شده حاصل از سیستم بانکداری و ربا خواری به قیمت ثروتمند شدن یک طبقه کوچک جامعه ایتالیا را به تباهی و فروپاشی کشانید.

اقتصاد امروز ایران اقتصاد تجارت پول و رباخواری است. رمز رکود 4 - 5 ساله توان فرسای تولید و بازارسرمایه کشور هم در این موضوع مستتر است. هیچ صاحب سرمایه ای حاضر نمی شود از سود 25 تا 30 درصد بدون ریسک چشم پوشی کند و وارد بخش واقعی اقتصاد شود.

عرصه ای که در ایران علاوه بر ریسک های طبیعی که بخش واقعی در همه جای دنیا دارد مسائل، مشکلات و پیچیدگی های خاص خود را دارد که هر فعال اقتصادی و تولید کننده ای را از کرده خود پشیمان می کند.

اما چشم انداز بازار سرمایه چگونه است؟ فارغ از تمام مسائل فوق، هر دارایی وقتی به کمتر از ارزش واقعی خود سقوط کند نمی تواند مدت زمان زیادی در آن قیمت ها بماند. بازار برای سرمایه گذاری و نه سفته بازی کوتاه مدتی که در شرایط ترسیم شده فعلی حکم قمار را دارد در قیمتهای مناسبی است و سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در افق بالای یک سال را دارند در این قیمت ها می توانند سود خوبی کسب کنند.

ولی گذشته از طبیعت مالی بازار سرمایه، دولت (و فراتر از دولت حاکمیت، زیرا بسیاری از این بانک ها و موسسات پولی لابی هایی بمراتب قوی تر از دولت دارند) باید هر چه زودتر برای نجات اقتصاد کشور و جلوگیری از بحرانی که دیگر قابل مدیریت نباشد فکری به حال سیستم بانکی و وضعیت رباخواری حاکم بر اقتصاد کند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حسین | ساعت ۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۳/۲۲
2
0
پاسخ
البته خود دولت هم بی تقصیر نیست که با پخش کردن اوراق با سود 20 درصد و بالاتر هیچ جذابیتی برای سرمایه گذاری در بورس نمی گذارد منی که 3 سال تمام پولم در بورس بوده الان پولم به یک سوم آورده ام رسیده حال آنکه افرادی که اوراق میخرند ظرف 3 سال 60 درصد آورده و حتی بیشتر سود گرفته و این در حالیست که من علاوه بر پول اعصاب و روان و جوانیم را در این بازار بی نقدینگی و بدون جذابیت خوابانده ام و هر روز حرص میخورم و با خود میگویم اشکال ندارد من سهامدارم این سهامداری چه چیزی عاید من کرده؟با همین روند اگر پیش برویم همه به سمت بانک و اوراق می روند هیچ عاقلی حاضر نیست پولش را در بازار پر تنش و پر استرس بورس بگذارد در حالیکه سر ماه میتواند بی دغدغه از بانک و اوراق بالای 20 درصد سود بگیرد و شبها هم آسوده بخوابد و دغدغه حمله تروریستها و انتحاری و تحریمهای آمریکا و نقض برجام و .... را نداشته باشد مسئولان بورس و دولت محترم از خواب خرگوشی پا شوید .... پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ