کد خبر: ۵۱۵۹۱
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۳/۲۲

مصوبه 5 هزار میلیارد تومانی اسناد خزانه و تسویه بدهی و طلب 5 شرکت
در جلسه هیات دولت تصویب شد:

مصوبه 5 هزار میلیارد تومانی اسناد خزانه و تسویه بدهی و طلب 5 شرکت

وزارت اقتصاد طبق مصوبه هیئت وزیران، مجاز شد برای تسویه بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی با مطالبات، به صدور اوراق تسویه خزانه ۵ هزار میلیارد تومانی اقدام کند. همچنین بدهی و طلب 5 شرکت هم تسویه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جلسه دیروز هیئت وزیران که به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور تشکیل شد،به وزارت اقتصاد اجازه داده شد با هدف تسویه بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی با مطالبات از آنها نسبت به صدور اوراق تسویه خزانه تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اقدام کند.

همچنین بر این اساس تا سقف 10 هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای تهاتر بدهی و طلب دولت به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و شرکت‌های وابسته به آن ستاد که حداقل 30 درصد از سهام آنها متعلق به ستاد مذکور و شرکت‌های تابعه باشد، بدون لحاظ موارد مستثنی شده در خصوص منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی مندرج در این آیین‌نامه، تعلق می‌گیرد و مطالبات و بدهی‌های شرکت‌های دولتی نیز با سازمان‌های خصوصی سازی و امور مالیاتی کشور تهاتر می‌شود.

در این جلسه با تصویب هیات وزیران، مطالبات شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، انرژی‌گستر جم، افق توسعه انرژی طوس و مولد نیروگاهی تجارت فارس از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان‌های خصوصی‌سازی و امور مالیاتی کشور به مبلغ 2320 میلیارد و 593 میلیون و 523 هزار و 661 ریال تهاتر شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ