کد خبر: ۵۱۵۹۳
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۳/۲۲

مجلس پرفروش ترین خودرو سایپا را متوقف می کند/ افزایش قیمت در اختیار شورا
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

مجلس پرفروش ترین خودرو سایپا را متوقف می کند/ افزایش قیمت در اختیار شورا

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه افزایش 5 درصدی قیمت در اختیار شورای رقابت است، گفت: سازمان استاندارد اعلام کرده پراید باید تا پایان سال از خطط تولید خارج شود. این کمیسیون نیز پراید را بازنشسته می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزیز اکبریان با اشاره به درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش 5 درصدی قیمت خودروها به خانه ملت گفت: درخواست افزایش قیمت حق طبیعی خودروسازان است، اما شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که باید این درخواست را بررسی کند.

وی افزود: اگر براساس بررسی های صورت گرفته افزایش قیمت ضروری بوده و یا اتفاق خاصی در کیفیت خودرو رخ داده، اجازه افزایش قیمت را صادر می کند در غیر اینصورت خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندارند.

این نماینده مجلس ادامه داد:کمیته صنعت پس از بررسی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت و تطبیق آن با واقعیت های موجود و جمع بندی بررسی ها، نظرات را به اعضای کمیسیون ارائه می دهد.

اکبریان با اشاره به بررسی کیفیت خودروهای داخلی توسط این کمیسیون اظهار داشت: مشکلات کیفیت خودرو و راهکارها برای رفع این مشکلات به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام شده که پس از ماه رمضان جلساتی با حضور خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت برای بررسی اقدامات در این زمینه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد متولی اعلام  کیفیت خودروها است، افزود: این سازمان اعلام کرده خودروی پراید تا پایان سال 96 باید از خطوط تولید خارج و تولید آن متوقف شود و کمیسیون صنایع نیز به خودروسازان گفته آنها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می کنند.

اکبریان تصریح کرد:سازمان استاندارد باید نظرات را درباره کیفیت سایر خودروها اعلام کند تا کمیسیون مطابق با آن عکس العمل داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ