کد خبر: ۵۱۵۹۵
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۳/۲۲

اعتراف بی سابقه نخست‌وزیر سابق قطر در همراهی با عربستان علیه ایران

اعتراف بی سابقه نخست‌وزیر سابق قطر در همراهی با عربستان علیه ایران

نخست‌وزیر سابق قطر به اینکه زمانی در توطئه‌های ریاض و شماری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران و یمن شرکت داشته اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمد بن جاسم آل ثانی به بررسی دلایل تحریم‌های صورت گرفته از سوی عربستان علیه دوحه پرداخت و به یک شبکه کانادایی گفت:قطر زمانی در توطئه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران و یمن مشارکت داشته است. ما توقع نداشتیم که برادران سعودی این رفتار غیرقابل قبول را با ما داشته باشند. اما به نظر می‌رسد، رهبران سعودی در سیاست هنوز تازه‌کار و بی‌تجربه‌اند.

وی افزود: بله ما در برخی حساب و کتاب‌های سیاسی در منطقه اشتباه کردیم اما این کار را برای جلب رضایت برادران در حاشیه خلیج فارس انجام دادیم. عربستان از دستورات و اقدامات آمریکایی - اسرائیلی در منطقه به منظور آزار ایران، حمایت می‌کند و پول زیادی در این راه خرج می‌کند. ما در حمله غیرانسانی به یمنف شرکت داشتیم اما زمانی که از این مشارکت پشیمان و خواستار توقف جنگی شدیم صرفا خسارت سیاسی و میدانی به همراه داشت و به دشمن تبدیل شدیم.

این نخست وزیر تصریح کرد: قطر از تروریسم حمایت نکرده و نمی‌کند و همچنان در حال نبرد با تروریسم است. اما عربستان سعودی که دارای تفکر وهابی است، شیوخ فتنه را در خدمت دارد. اغلب تروریست‌ها یا سعودی هستند یا در مساجد سعودی آموزش دیده‌اند.

جاسم آل ثانی درباره تهدیدهای محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد عربستان و وزیر دفاع این کشور گفت: ما به نوجوانان در سیاست و احمق‌ها پاسخ نمی‌دهیم. دلیل این نتایج جنگ یمن و خسارات وارده به ائتلاف و به ویژه نیروهای سعودی، بی پروایی همین نادان است. اما ما طعمه راحتی نیستیم. بله درست است که قطر یک کشور کوچک است اما یک کشور قدرتمند و دارای جایگاه جهانی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ