کد خبر: ۵۱۶۰۰
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۳/۲۲

وزیر اقتصاد : قطر تنها بازنده بحران سیاسی نخواهد بود

وزیر اقتصاد : قطر تنها بازنده بحران سیاسی نخواهد بود

وزیر اقتصاد قطر اعلام کرد: قطر تنها بازنده بحران سیاسی بین کشورهای عربی نخواهد بود و اگر ما یک دلار ضرر کنیم، آنها نیز یک دلار ضرر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی شریف العمادی طی مصاحبه‌ای با شبکه CNBC آمریکا اعلام کرد: قطر تنها بازنده این بحران سیاسی در خاورمیانه نخواهد رود و اگر ما یک دلار ضرر کنیم آنها نیز ضرر خواهند کرد.همچنین نسبت به هرگونه فشار اقتصادی در این کشور هشدار داد و بر مقاومت این کشور در برابر فشارها تأکید کرد.

وی در سخنان این بحران سیاسی را نامیمون توصیف کرد و گفت:در این بحران خانواده‌ها در کشورهای عربی از هم جدا مانده‌اند. این کشورها، ادعای حمایت قطر از تروریسم را دستاویز اقدامات قرار داده‌اند.

این مقام قطری افزود: دوحه پیش‌تر نیازها را از کشورهایی نظیر استرالیا و برزیل تأمین می‌کرد،در صورت نیاز از ترکیه، آسیای دور و اروپا نیز کالا وارد خواهد کرد تا اطمینان دهد اینقدر شریک دارد تا بتواند نیازها را برطرف کند.در حال حاضر ما به سوی تنوع‌بخشی منابع موردنیاز برای تأمین مایجتاج هستیم.

العمادی که به‌طور همزمان رئیس هیأت مدیره شرکت قطر ایرویز نیز هست، گفت: نگرانی نسبت به سقوط اقتصاد قطر در پی تداوم بحران سیاسی وجود ندارد. اگرچه این عکس‌العمل‌های بازار قابل درک است اما نیازی به نگرانی نیست چراکه قطر ابزارهای لازم برای دفاع از اقتصاد و ارز را دارد.

وی ادامه داد: حجم ذخایر ارزی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ما معادل 250 درصد تولید ناخالص داخلی است،به همین دلیل فکر نمی‌کنم دلیلی برای نگرانی مردم نسبت به اتفاقات پیش رو وجود داشته باشد. ما در شرایط کنونی بسیار راحت هستیم و دولت هیچ نیازی به ورود به بازار و خرید اوراق ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ