کد خبر: ۵۱۶۲۳
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۳/۲۳

دو علت برای پیش بینی کاهش درآمد 30 درصدی ایرلاین قطری
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:

دو علت برای پیش بینی کاهش درآمد 30 درصدی ایرلاین قطری

به دلیل طولانی شدن مسیرهای پروازی قطر ایرویز و نیز کاهش بخشی از مسافران به دلیل افزایش مدت زمان پرواز، کاهش درآمد ۳۰ درصدی برای این ایرلاین قاره پیما پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز طی چند سال گذشته دوحه را به یک قطب جهانی در سیستم حمل و نقل هوایی تبدیل کرده اما اکنون با شدت گرفتن تنش میان برخی از کشورهای عربی با قطر و نیز عدم اجازه آنها برای استفاده از آسمان هوایی، موقعیت این ایرلاین قاره پیما در معرض تهدید قرار گرفته است.

قطر ایرویز در مقایسه با رقبای اصلی منطقه ای مانند امارتز ایرلاینز و ابوظبی اتحاد سهم به سزایی را در مسافرت های هوایی به خود اختصاص داده اما تنش عربستان و همپیمانان عربی آن با قطر موجب می شود مسیرهای هوایی قطر ایرویز تغییر پیدا کند که این هزینه هایی را برای این ایرلاین متحمل می کند.

برای مثال مدت زمان پرواز قطر ایرویز به سائوپائولو برزیل به دلیل استفاده از مسیر هوایی دیگر، ۲ ساعت افزایش پیدا می کند، ضمن اینکه پروازهای این شرکت به آفریقای شمالی در حال حاضر از فراز آسمان ایران و ترکیه به سمت مدیترانه انجام می گیرد، در حالی که پیش از این بصورت مستقیم از فراز آسمان عربستان و مصر انجام می گرفت.  البته مدت زمان پروازها به اروپا هم به دلیل عدم استفاده از آسمان بحرین و قرار گرفتن در کریدور هوایی ایران، منجر به افزایش زمان پرواز شده است.  

افزایش مدت زمان پرواز در شرکت هواپیمایی قطر ایرویز موجب مصرف بالای سوخت و نیز کاهش مسافران این ایرلاین به دلیل طولانی شدن مسیر پرواز خواهد شد که طبیعتا می تواند بر روی قیمت بلیط هم تاثیر بگذارد و برآورد می شود درآمد آن، ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و سهم بازار این ایرلاین توسط رقبای اصلی منطقه ای آن گرفته شود. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ