کد خبر: ۵۱۶۳۶
۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۳/۲۴

اثر بزرگترین عرضه اولیه ۵ درصدی دنیا بر آینده قیمت نفت
مجله مشهور اقتصادی جهان اعلام کرد:

اثر بزرگترین عرضه اولیه ۵ درصدی دنیا بر آینده قیمت نفت

مجله فوربس اثر بزرگترین عرضه اولیه ۵ درصدی دنیا که متعلق به شرکت آرامکوی عربستان با ارزش بازار ۲ تریلیون دلار است را بر آینده قیمت نفت بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجله فوربس که یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان بشمار می‌آید اعلام کرد: بازارهای مالی دنیا در انتظار بزرگترین عرضه اولیه تاریخ که متعلق به شرکت آرامکو به ارزش حدود 2 تریلیون دلار است،هستند.

این شرکت حتی ارزشی بالاتر از اکسون موبیل آمریکا به ارزش بازار 343.2 میلیارد دلار ، اپل با ارزش بازار 752 میلیارد دلار و علی بابا با ارزش بازار 264.9 میلیارد دلار دارد.

در اوایل سال 2017 آرامکو شرکت های جی پی مورگان، مورگان استنلی و HSBC را به عنوان متعهد پذیره نویس خوش شانس این عرضه اولیه عمومی اعلام کرد.

این شرکت سعودی قصد دارد 5 درصد از ارزش شرکت به مبلغ 100 میلیارد دلار را به عرضه عمومی برساند که انتظار می رود در اوایل سال 2018 اتفاق بیفتد.

آرامکو قصد دارد سهام را در بورس عربستان به نام Tadawul منتشر کند البته امکان این عرضه در بورس نیویورک، تورنتو و لندن نیز وجود دارد و در حال بررسی است.

به نظر می رسد با توجه به اینکه آرامکو از بزرگترین شرکت های نفتی دنیا بوده و عربستان نیز قدرتمندترین عضو اپک است،قیمت نفت پیش از عرضه اولیه این شرکت با افزایش همراه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ