کد خبر: ۵۱۶۵۵
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۳/۲۴

تمایل سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون یورویی غول ها و افزایش ظرفیت پتروشیمی
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اعلام کرد:

تمایل سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون یورویی غول ها و افزایش ظرفیت پتروشیمی

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت:با تمایل غول های صنعت همچون بی اِی اس اف، توتال و شِل برای سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون یورویی در منطقه ویژه پارسیان،ظرفیت تولید سالانه صنایع پتروشیمی افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و مرضیه شاهدایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف تسریع در روند جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، تفاهمنامه همکاری امضا کردند که قرار است این تفاهم نامه سبب افزایش سرعت در انتخاب و جذب سرمایه گذار در حوزه پتروشیمی شود.

کرباسیان گفت: با این همکاری، گام بزرگی در جهت توسعه صنایع پتروشیمی در کشور برداشته شد و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بیش از پیش خواهد شد.امکاناتی همچون آب،‌ برق و گاز برای دوران ساخت مهیا شده و به زودی سرمایه گذار بندر پارسیان مشغول به کار می شود.

وی ادامه داد: پنج شرکت بزرگ کشور تاکنون حضور را در این منطقه نهایی کرده و سرگرم دریافت مجوزهای لازم از شرکت ملی پتروشیمی برای سرمایه گذاری و احداث کارخانه های این صنعت هستند.تسریع در فعالیت های این منطقه با توجه به جایگاه جغرافیایی و اجتماعی،کمک قابل توجهی در ایجاد و رشد اشتغال، درآمد و در نهایت کاهش محرومیت خواهد کرد.سرمایه گذار بندر پارسیان مشخص شده و در هفته های آتی عملیات مقدماتی طرح را آغاز می کند.

شاهدایی نیز پیش از امضای این سند همکاری گفت: ما با استفاده از تجربیاتی که در عسلویه و ماهشهر داشتیم، هماهنگی و مشارکت بیشتری برای حضور سرمایه گذاران صنایع پتروشیمی در منطقه پارسیان خواهیم داشت.مشخص شدن سرمایه گذار بندر پارسیان،‌ باعث تسریع در جذب سرمایه گذاری برای احداث کارخانه های صنایع پتروشیمی می شود.

طبق تفاهمنامه امضا شده،‌کارگروهی چهار نفره از دو طرف، مسئول ایجاد هماهنگی و تسریع در شناسایی سرمایه گذاران می شوند.

حسن شاهرخی مدیر عامل صنایع انرژی بر پارسیان جنوب نیز در حاشیه امضای تفاهم نامه فوق به خبرنگاران گفت: پیشتر به سبب مرتبط نبودن ساختار سازمانی دو مجموعه ایمیدرو و شرکت ملی پتروشیمی، شاهد کندی امور سرمایه گذاری بودیم اما با این سند همکاری، مساله برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری و حمایت روسای دو مجموعه سبب امضای این تفاهمنامه شده افزود:سرمایه گذاری پروژه بندر پارسیان به ۱۷۰ میلیون یورو می رسد که در این فاز اسکله ای با چهار پست در مدت سه سال احداث می شود.جذابیت های منطقه سبب تقاضای سرمایه گذاری شرکت هایی از اتحادیه اروپا و غول های این صنعت همچون بی اِی اس اف، توتال و شِل شده و شرکت های داخلی نیز تاکنون تعهد ۱۰ میلیارد دلار سرمایه داده اند که این رقم یک چهارم کل سرمایه گذاری است که در طرح جامع منطقه تعریف شده است.

شاهرخی افزود: ‌در طرح جامع منطقه پارسیان، ظرفیت تولید سالانه صنایع پتروشیمی به ۱۸ میلیون تن خواهد رسید که سرمایه ای در حدود ۴۰ میلیارد دلار جذب می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ