کد خبر: ۵۱۶۵۷
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۳/۲۴

مخالفت نماینده مجلس با ادغام وزارت بازرگانی در صنعت

مخالفت نماینده مجلس با ادغام وزارت بازرگانی در صنعت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ادغام بخش بازرگانی در وزارت صنعت باعث جایگزینی واردات کالاها شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد حسینی با اشاره به تصویب  یک فوریت لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت به خانه ملت گفت: قانون برنامه پنجم توسعه تعداد وزارتخانه ها را کاهش داد،براساس نگاه کلان در بخش ساختارها باید هر بخشی یک متولی داشته باشد.نباید وظایف یک وزارتخانه بدون پشتوانه کارشناسی به وزارتخانه دیگری محول می شد، بلکه تصمیم گیری در این خصوص باید به متخصصان امر سپرده می شد.

وی با بیان اینکه برای احیای مجدد وزارت صنعت باید اقدامات کارشناسی صورت گیرد افزود: دولت باید از ورود به اقتصاد خودداری کرده و تنها به بخش سیاست گذاری ورود پیدا کند،حضور وزارتخانه ای به این گستردگی مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ادغام دو وزارتخانه در یکدیگر نقش وزارتخانه ادغامی را کمرنگ تر می کند، ادامه داد: از روزی که وزارت بازرگانی در وزارت صنعت ادغام شده نقش بخش بازرگانی در اقتصاد کمرنگ تر شده چرا که بیشتر افراد در این وزارتخانه در بخش صنعت صاحب تجربه هستند.

حسینی تصریح کرد:بخش بازرگانی که امروز می توانست در بخش فروش کالا و تولیدات داخلی نقش ایفا کند به دلیل حاشیه رفتن سبب جایگزینی واردات کالاها شده و برای تولیدات داخلی کشور مشکلات متعددی ایجاد کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ